Skip to main content

חדשות

ועדת חוקה אישרה: עשר שנות מאסר למי שיתקוף קשיש

קטגוריה: Access Israel News

הודעה לעיתונות מטעם ועדת החוקה, חוק ומשפט

ברוב של שישה חברי כנסת לעומת שני נמנעים, אישרה הוועדה לקראת קריאה ראשונה, תיקון לחוק העונשין, המחמיר עם תוקפי קשישים. לפי ההצעה, מי שיגרום לקשיש חבלה של ממש ייאסר למשך עשרים שנים. לבית המשפט לא יהיה שיקול דעת בקביעת גזר הדין

ועדת חוקה, חוק ומשפט אישרה היום (ג`) לקריאה ראשונה, תיקון לחוק העונשין, הקובע עונש מאסר של עשר שנים למי שיתקוף קשיש. עוד נקבע כי מי שיגרום בכך לחבלה של ממש, ייאסר למשך עשרים שנים. על פי התיקון, עונשי המאסר הם חובה. המשמעות היא כי בעת מתן פסק דין מרשיע בעבירות הנ”ל, לא יהא לבית המשפט שיקול דעת בקביעת גזר הדין.
נכון להיום העונש המרבי בגין עבירת התקיפה הנו שנתיים מאסר, ואילו העונש המרבי בגין עבירת תקיפה שגרמה לחבלה של ממש הנו שלוש שנות מאסר.
הצעת החוק, אותה יזם ח”כ דוד רותם, עברה ברוב של שישה חברי כנסת. תמכו בהצעה: דוד רותם, מיכאל איתן, אברהם רביץ, אברהם מיכאלי, יצחק גלנטי ואורי אריאל. נמנעו: מנחם בן-ששון וגדעון סער. על פי התיקון, קשיש הנו מי שגילו 65 שנים ומעלה.
חבר הכנסת, דוד רותם, אמר במהלך הדיון כי לאור הענישה המקלה של בתי המשפט, הוא אינו סומך על שופטי הערכאות השונות. ח”כ הכנסת, יצחק גלנטי, אמר במהלך הדיון: ”המציאות בלתי נסבלת. אין דין ואין דיין. שופטי ישראל הם רחמנים בני רחמנים ושיקול הדעת שהם מפעילים הוא תמיד לקולא”.
יו”ר ועדת חוקה, מנחם בן-ששון, תמך בהצעה חלופית, אשר לא הועלתה להצבעה. לפי הצעה זו, ייקבע עונש מינימום לעבירות נגד קשישים, אשר לא יפחת ממחצית העונש המרבי הקבוע בחוק. מנחם בן-ששון: ”אני סבור שיש להחמיר את הענישה של תוקפי קשישים, אך לדעתי הפיתרון הנכון הוא בהטלת עונשי מינימום, דוגמת העונשים הנהוגים בסחר בבני אדם. גישת חברי הכנסת התומכים בעונשי חובה היא חסרת פרופוציות ואינה עומדת במדרג הנורמטיבי הקבוע בחוק העונשין. עונשי חובה מתאימים לעבירות דוגמת עשיית דין בנאצים והשמדת עם”.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן