Skip to main content

ועידת ישראל לנגישות

קטגוריה: חדשות העמותה

HIGHLIGHTS

מ"ועידת ישראל לנגישות"

מיוזמת עמותת נגישות ישראל(ע"ר)

 

הסתיימה ועידת ישראל לנגישות הראשונה שהתקיימה בהאנגר 11 נמל תל אביב.
וועידת ישראל לנגישות הראשונה בהשתתפותם של כל גורמי העניין מקדמי הנגישות בישראל ובראשם חה"כ אילן גילאון, חה"כ מוץ מטלון, סגנית שר התמ"ת אורית נוקד, דורון טמיר מנכ"ל מכון התקנים, יו"ר עמותת נגישות ישראל יובל וגנר ומנכ"לים נוספים.

אורח הכבוד היה דאגלס אנדרסון שהינו יו"ר מועצת הנגישות של ארה"ב ומוביל הנגישות באמריקה (מינוי נשיא ארה"ב)

והכי חשוב השתתפותם של כ 300 מורשי נגישות, אדריכלים ורכזי נגישות מכל הארץ.

 

בוועידה נחשפו נתונים מעניינים ביותר:

·         יובל וגנר, יו"ר נגישות ישראל ציין בנאומו על עתיד הנגישות בישראל: "בעשור האחרון חלה מהפיכה בישראל והמצב שופר דרמטית, המודעות הועלתה על סדר היום הציבורי, הנגישות למוגבלויות פיזיות, ראייה ושמיעה השתפרה באופן ניכר, אך מנגד – תהליכי החקיקה והתקנות מתקדמים לאט מידי ובכיוון מסוכן. למען הנגישות לא יהיה מנוס ולשנות את לוחות הזמנים בחוק ולייצר תקנות יישימות ומעשיות."

·         בדבריו של דאג אנדרסון – האדם שמוביל את הנגישות לנכים בארה"ב (במינוי נשיא ארה"ב) מר דאגלס אנדרסון – יו"ר מועצת הנגישות ארה"ב – "בארה"ב התהליך כבר נמשך 40 שנה ו 20 שנה מאז חוק הנגישות, היום פועלים לביצוע רווזיות רבות התואמות את התקופה, את הטכנולוגיה ובעיקר מבוססי מחקר ולא את דעתם של בעלי עניין זה או אחר. אך בהחלט בדיון משותף ובהסכמה עם כל בעלי העניין. גם בארה"ב נמצאו ניגודי עיניינים בין צרכי התאמות הנגישות של לקויי ראייה ועיוורים לאלה של מוגבלים בניידות ולעניין זה נעשה מאמץ של שנים למציאת נוסחא מוסכמת"

·         מנכ"ל מכון התקנים מר דורון טמיר השיק לראשונה בארץ את
"תקן נגישות" של מכון התקנים הישראלי לנושא נגישות לראשונה בארץ

·         אדריכלים ומורשי נגישות רבים התנסו בהליכה עם כלב נחייה ובעלייה עם כסא גלגלים על רמפה, ראו מהו אוטובוס נגיש ומהי פינת פיקניק נגישה ועוד – התנסויות אלה תורמים לידע המקצועי של העוסקים במלאכה.

·         פאנל חברי כנסת לנושא הנגישות בהשתתפות סגן שר התמ"ת ח"כ אורית נוקד, ח"כ אילן גילאון ,ח"כ מוץ מטלון ומר שמואל חיימוביץ נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות
חה"כ אילן גילאון "אני אומר נגישות זה ציונות, זה יותר מציונות, זה ציונות גם לאלה שאינם ציונים. זה לבנות מדינה אחרת. זה קרב מעמדי שלנו במלחמת השחרור של אנשים מוגבלים או שהיו מוגבלים. אנחנו לא יכולים להשאיר את זה ליד המקרה. החוקים יכולים להפוך לעוד חוק שלא ייושם. לעניין תקנות נגישות השרות נגיע לזה בהסכמה עם גורמי העניין השונים, הובלת תת הוועדה לנושא תקנות הנגישות הינה מטלה שאני מאוד מתברך בה ומודה עליה. אני משתדל להגיע להסכמות והבנות עם כולם"

·         חה"כ מוץ מטלון במענה על שאלה לסקר בתי מלון שהציג שרק 30 אחוז מבתי המלון נגישים בישראל – "פעלתי שר התיירות הנוכחי, זה קבע איתי שאנחנו נשב וניתן עדיפות וקדימות לכל נושא הנגישות של בתי המלון, ובכלל לאתרים במדינת ישראל."

·         הוענק פרס הוקרה לחה"כ לשעבר רן כהן ושאול יהלום על הובלתם בנחישות ובחוכמה את פרק הנגישות בחוק שוויון זכויות ותקנות הנגישות.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן