Skip to main content

חדשות

ח”כ רן כהן: ”אלימות נגד קשישים היא מתועבת, בלתי נסבלת ועלינו לעקור אותה ולהילחם בה בכל תוקף”

קטגוריה: Access Israel News

הוועדה לעובדים זרים קיימה היום דיון מיוחד לציון היום הבינלאומי למניעת אלימות נגד קשישים. הוועדה דנה בתכניתה של עמותת מטב לבקרה ולפיקוח על טיפול בקשישים באמצעות עובדים זרים.

יו”ר הוועדה, ח”כ רן כהן אמר כי יש להעלות את רמת הדיווח בנוגע לתופעות של אלימות נגד קשישים על מנת לאתר את כל הקשישים הנמצאים תחת התעללות והזנחה. ח”כ כהן הודיע כי הוועדה קוראת למפכ”ל המשטרה להגביר את האכיפה כנגד החברות הלא חוקיות, ולמשרד הרווחה לקחת צעד משמעותי יותר בטיפול בנושא האלימות נגד קשישים, להגביר את המעורבות ולעבוד בשיתוף עם משרדי הממשלה האחרים.

נציגי הערים הגדולות בדיון יתקבצו על מנת לנסח הצעה לוועדה לטיפול בנושא במגזר העירוני.
אסתי שטרן , עיריית ת”א ציינה כי רמת הדיווח לרשויות היא נמוכה. העיניים והאוזניים של המטפל והדיווח של החברות קריטי, אין באפשרותנו כעירייה להגיע לכל האירועים הקשים.
דורון רז, איגוד חברות הסיעוד: מתקיימות השתלמויות בנושא ומהגרי העבודה זוכים בנושא הזה ליחס זהה לעובד הישראלי ומרוויחים בכך תוספת משמעותית בשהייתם בישראל.
אפרים כהן, משרד התמ”ת: ישנה דאגה אמיתית לנושא החברות הלא חוקיות אשר לא מעסיקות עובדים סוציאליים, חברות אלו פועלות ללא פיקוח וללא בקרה.
נצ”מ דורית בן מאיר, מנהלת ההגירה: ישנה הנחייה ברורה שבכל תלונה של קשיש בנושא של אלימות מועבר דיווח לכל הנוגעים בדבר בין היתר רשויות הרווחה והשירותים העירוניים.
ח”כ שרה מרום שלו: יש להוסיף עובדים סוציאליים על מנת לתת מענה הולם יותר ומהיר יותר לכל בעיות האלימות נגד קשישים.


© כל הזכויות שמורות, 2006, מדינת ישראל

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן