Skip to main content

חדשות

יוקמו סניפים של חברות הזכיינים שישפרו את השירות לעולים קשישים הזכאים לסיוע בשכר דירה

קטגוריה: Access Israel News

חה”כ מיכאל נודלמן: ”תודות להתערבות הוועדה – יוקמו עד לאחר חג הפסח בישובים מרוחקים רבים – סניפים של חברות הזכיינים שישפרו את השירות לעולים קשישים הזכאים לסיוע בשכר דירה”.

ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בראשות חה”כ פרופ` מיכאל נודלמן, דנה היום ביישום החלטות הוועדה מישיבה קודמת בנושא: פגיעה בעולים קשישים כתוצאה משיטת מתן הסיוע בשכר דירה.
מר ישראל שוורץ, סמנכ”ל בכיר לאכלוס במשרד הבינוי והשיכון, בישר לוועדה כי בזכות התערבותה ייפתחו, לאחר חג הפסח, סניפים של הזכיינים בכרמיאל, בית שמש, עפולה, קרית-גת, מעלות, מצפה רמון, צפת וחצור. מר שוורץ הוסיף כי בעבר נהגו לטרטר עולים קשישים שנסעו מרחקים גדולים לשם קבלת סיוע בשכר דירה. הוא הוסיף: ”החברות שזכו במכרז מגיעות כיום אל 30,000 הנכים המתגוררים בדיור המוגן. כן קיים שירות תמורת 50 ₪, שהחברה מגיעה אל ביתו של הזכאי לסיוע בשכר דירה. ”

חה”כ פרופ` מיכאל נודלמן, יו”ר הוועדה: ”אני שמח על הבשורה מפי נציג משרד השיכון לפיה תודות להתערבות הוועדה – יוקמו עד לאחר חג הפסח בישובים מרוחקים רבים – סניפים של חברות הזכיינים שישפרו את השירות לעולים קשישים הזכאים לסיוע בשכר דירה”. חה”כ נודלמן ביקש להודות למשרדי השיכון, הקליטה ולחברות הזוכות במכרז – על הירתמותם המשותפת לשיפור השירות למען עולים קשישים הזכאים לסיוע בשכ”ד, שנדרשו קודם להתערבות הוועדה בסוגייה לנסוע מרחקים ארוכים על מנת להסדיר זכאותם לסיוע בשכר דירה.”

חה”כ מרינה סולדקין: ”אני שמחה שלישיבת הוועדה הקודמת בנושא יש תוצאות חיוביות למען ציבור הקשישים העולים הזכאים לסיוע בשכ”ד. אין זה מעניינה של הוועדה לדאוג לרווחיות החברות שזכו במכרז”.
חה”כ יוסף שגל: ”חשוב לפרסם באמצעי התקשורת בשפה הרוסית את המידע בדבר הסניפים החדשים לידיעת העולים הקשישים הזכאים לסיוע בשכ”ד”.
יו”ר הוועדה חה”כ מיכאל נודלמן וחברי הכנסת מרינה סולודקין ויוסף שגל, קראו למשרדי השיכון והקליטה לפרסם המידע בדבר הסניפים החדשים ומידע נוסף לעולים קשישים הזכאים לסיוע בשכ”ד – בכל אמצעי התקשורת בשפה הרוסית.
מר חביב קצב, מנהל אגף בכיר לדיור במשרד לקליטת העלייה: ”נקיים פרסום נרחב בתקשורת האלקטרונית והכתובה – ליידע את העולים הקשישים הזכאים לסיוע בשכ”ד בדבר הסניפים החדשים שייפתחו ביישובים החדשים וכן מספרי טלפונים לקבלת מידע אודות זכויות ושעות מתן השירות.
מר מיכאל גינקר, נציג מרכז השלטון המקומי, דווח לוועדה כי מאז הדיון הקודם בוועדה בנושא, נמצאו פתרונות במספר רשויות מקומיות עתירות עולים. עם זאת, לדבריו ”עולים קשישים רבים נדרשים עדיין לנסוע מרחקים גדולים לערים בהן יש סניפים של החברות הזוכות במכרז המעניקות סיוע בשכר דירה לזכאים”.
מר יעקב סדן, הבעלים של חברת ”מתן חן” (אחד הזכיינים), ”האוצר חוסך כיום באמצעות המכרז 1/3 מן הסכום ששולם בעבר לבנקים. הוא דווח לוועדה כי עד היום הפסידו הזכיינים כ-2 מיליון ₪ ופתיחת כל סניף נוסף – מגדיל את ההפסדים. לדבריו – נדרשת להם תוספת תקציב מן האוצר, אחרת יישקלו ביטול המכרז.
מר ערן כהן, עוזר יו”ר חברת עמידר: ”חשוב היה לחברת עמידר לתת שירות טוב יותר בסניפיה ולכן פרסמה על חשבונה בתקשורת הרוסית ובמקומונים מידע לזכאים לסיוע בשכר דירה”

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן