Skip to main content

חדשות

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ, קורא לארגון נכי צה"ל: "אל תפרקו את אוהל המחאה אך כנסו למשא ומתן מהיר"

קטגוריה: Access Israel News

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, בראשות היו"ר ח"כ חיים כץ, דנה היום בנושא מחאת נכי צה"ל על התנהלות מחלקת השיקום במשרד הביטחון. 

הוועדה שמעה מארגון נכי צה"ל  כי כ-200  נהלים שנוגעים לזכויות נכי צה"ל שונו משנת 2005 וחלקן הגדול על פי טענת הארגון מהווים פגיעה חמורה בזכויותיהם. 

שמעון נבון, יו"ר הוועד הארצי של ארגון נכי צה"ל: "אנחנו שבעים מההבטחות של משרד הבטחון שהקיצוץ והפגיעה בנכי צה"ל ייפסקו. ישנה פגיעה חמורה במתן התרופות לנכים בהחלפת תרופות בתחליפי תרופות זולים, בצמצום טיפולים, בקביעת המלווים ובסחבת בלתי נסבלת בוועדות הרפואיות. כיום הגענו למצב שאגף השיקום לא מקבל המלצות של רופאים מומחים". 

אבנר גולן, נכה צה"ל: "אגף השיקום ביטל סמכויות של רופאים מומחים. ארגון נכי צה"ל צריך לגשת פעם אחר פעם לעורכי דין ועתירות על מנת לקבל את הזכאות שלהם. אפילו תגמולי הקיום הופחתו". 

מר קותי מור, ראש אגף השיקום במשרד הבטחון: "אנחנו עושים מאמצים לשיפור היחס של אגף השיקום לנכים. ביצענו שיפור רציני ביחס הוועדות הרפואיות. ארגון נכי צה"ל הגיש רשימת בעיות הנוגעות ל-40 נהלים שרובן תוקנו. הצעתי ליו"ר הארגון לשבת איתי 4 ימים ברצף כדי לפתור את כל הבעיות – אך הוא סירב. אני מוכן לשבת איתם ביחד עם מנכ"ל משרד הבטחון ולסגור את כל עניין הנהלים". 

ח"כ אריה ביבי: "נכי צה"ל מקבלים הפניות מרופאים ל-4 טיפולים. אגף השיקום מאשר שניים בלבד. למה? הנושא הזה צריך להיפתר מיד ובדרך מכובדת". 

ח"כ משה מוץ מטלון,  יו"ר ארגון נכי צה"ל  לשעבר: "לפני כשנה וחצי התחייב לנו שר הבטחון כי יפתור את כל נושא הנהלים עד החג דאז, אך כלום לא נעשה. פעם הלכנו עם אגף השיקום מול האוצר, היום אגף השיקום עובד עם האוצר מול הנכים". 

ח"כ עמיר פרץ, שר הבטחון לשעבר: "אתם מגובים פה בוועדה תומכת. תחזרו לוועדה עוד שבועיים לאחר משא ומתן עם רשימת הדרישות שלכם אל מול הפתרונות שהציעו לכם". 

ח"כ רוחמה אברהם-בלילא: "אני חשה בושה גדולה כאזרחית על היחס שנכי צה"ל מקבלים. אם משרד הבטחון לא יידע להתנהל מולם אז כנראה שנדרשת חקיקה בעניין זה". 

ח"כ חיים כץ, יו"ר הוועדה קרא לארגון הנכים להשאיר את אוהל המחאה אך להקפיא את המחאה ולהיכנס למשא ומתן אינטנסיבי במהלך השבועיים הקרובים עם משרד הבטחון על מנת לפתור את כל הבעיות הקשורות בהוראות ובנהלים. "ברור לי שמטרתנו שהנכים יקבלו את כל מה שמגיע להם. ביום רביעי עוד שבועיים נכנס שוב את הוועדה כדי לקבל דיווח על תוצאות המשא ומתן". 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן