Skip to main content

חדשות

יו"ר הכנסת: "לא ייתכן שכל פעם שהממשלה מתקשה לשכנע את הכנסת – מכניסים לחוק ההסדרים"

קטגוריה: Access Israel News

יו"ר הכנסת: "לא ייתכן שכל פעם שהממשלה מתקשה לשכנע את הכנסת – מכניסים לחוק ההסדרים" 

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ מתח ביקורת על משרד האוצר: "הם ניסו להוציא את הצעת החוק מהוועדה שלנו וללכת לוועדה אחרת, אולי שם יותר קל להם להעביר חוקים". 

הישיבה הראשונה במושב החורף  של ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת התקיימה בנוכחות יושב ראש הכנסת ראובן ריבלין ושר הרווחה יצחק (בוז'י) הרצוג, ודנה בהצעת חוק ממשלתית המבקשת להטיל קנסות או עונשי מאסר על מקבלי קצבה מהביטוח הלאומי אשר אינם מעדכנים במועד או מוסרים מידע כוזב על שינוי בסטטוס שלהם, אשר עשוי להשפיע על קבלת הקצבה.

חברי הוועדה הסתייגו בעבר מהצעת החוק והביעו חשש כי תפגע בחלשים וחסרי ישע, שלא יידעו לעדכן וייחשבו עבריינים עקב כך. 

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (ליכוד) פתח את הדיון ואמר: "בהצעה שמונחת היום חלו שינויים שמקרבים את שני הצדדים: מצוין כי ההוראות לא יחולו על קשישים ובעלי מוגבלויות שכליות ונפשיות, וגם יישלחו לאזרח בדואר רשום שתי התראות לעדכון פרטיו. בנוסף, הצהרה של הביטוח הלאומי ושר הרווחה שלא ייפתחו הליכים פליליים כנגד האזרח, אלא קנסות בלבד במקרה הצורך". 

יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, אמר: "חוק זה שמשפיע בצורה כה עמוקה על אזרחי המדינה, לא ראוי שייכלל עם כל חוק ההסדרים אלא יופרד, בשל חשיבותו. הממשלה ביקשה להכניס את הצעת החוק לחוק ההסדרים, ואני לא הייתי מוכן לאפשר זאת. יחד עם זאת, כולנו מסכימים שאסור לנצל ולרמות את הביטוח הלאומי ולפגוע כתוצאה מכך באזרחים שמגיע להם. הכנסת צריכה להכריע בדבר עזרה לממשלה בטיפול ברמאויות האלה". 

ח"כ אילן גילאון (מרצ): "החוק הזה לא בעיתו. צריכה להיות רפורמה כוללת בביטוח הלאומי. אנשים לא יודעים מה הזכויות שלהם. מה פתאום מחפשים עכשיו את האזרח הקטן?" 

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו): "מה היכולת של האנשים הנזקקים האלה לקיים את החוק? יכול להיות שזאת אוכלוסיה שלא תוכל לעמוד בגזירות. אתם מטרטרים את המסכנים". 

שר הרווחה, יצחק (בוז'י) הרצוג, בתגובה: "אתם מגלגלים עיניים לשמיים. העבירו אותנו בחוק הזה במסרקות ברזל. הביטוח הלאומי הרי לא יתנכל לאזרח ויטריף אותו". 

מנכ"לית הביטוח הלאומי, אסתר דומיניסיני, הוסיפה: "יש רמאויות במיליארדי שקלים בשנה, אנחנו רוצים לעשות צדק ולהרתיע. ננהג במידתיות. לא הקנס מעניין אותנו. זה לא כסף שלנו, אלא של האזרחים". 

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה): "אם ככה, תראו שאתם גם מקלים על האזרחים, לא רק מכבידים על הרמאים". 

בתום הדיון הודיע יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ כי הצדדים ימשיכו להתדיין ולהגיע לפשרות בפרטי הצעת החוק, ובשבוע הקרוב תתקיים הצבעה על ההצעה: "אני מקווה שנביא חוק שישים סוף להונאות הביטוח הלאומי במדינת ישראל".

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן