Skip to main content

חדשות

יו"ר ועדת הכספים גפני, שיבח את התנהלות משרד הרווחה והציע לסייע לשר הרצוג מול האוצר

קטגוריה: Access Israel News

"השר הרצוג ומשרדו מתפקדים נכון ובצורה יוצאת-דופן, ביחס לשאר משרדי הממשלה" כך יו"ר ועדת הכספים, משה גפני (יהדות התורה) בפתח ישיבת הוועדה, בעניין תקציב משרד הרווחה, היום ב' 22.11.2010. גפני הציע את עזרתו וקרא לשר ולמנכ"ל משרדו, להעביר לידיו רשימת צרכים תקציביים, הנחוצים לקידום שירותי הרווחה.

שר הרווחה והשירותים החברתיים, השר יצחק הרצוג, קרא לוועדה לנהל מאבק בהקפאת קצבאות הביטוח הלאומי, שבשונה מדחיית מתן תוספות לקצבאות הילדים בשנה אחת, עקב צרכים תקציביים, נובעת ממדיניות מכוונת, שתביא להגברת העוני בישראל. הקצבאות אמר, הן רשת הביטחון התקציבי של משפחות רבות בישראל.

מנכ"ל המשרד, נחום איצקוביץ', הציג את עיקרי מדיניות המשרד לשנים 2011-2012: לשפר משמעותית את שירותי הרווחה, להגביר את שילובן של משפחות בסיכון בחברה, לפתח את כוח האדם המקצועי בתחום הרווחה, לקדם חוק שירותי רווחה חדש ומעל לכל – לקדם את ערכיי מדינת הרווחה בישראל. השר הרצוג הוסיף והתייחס לשאיפתו האישית כשר הרווחה ואמר, שהאתגר הגדול, שהמשרד יוכל לתת מענה הולם לכל נפגעי עבירה, מה שלא ניתן לעשות כיום. איצקוביץ' הוסיף, שקיימת החמרה במצב משפחות וילדים בישראל. "סך אוכלוסיית הילדים בישראל 14% ומהם 22% ילדים למשפחות חד-הוריות, 24% מהם ילדים שהוריהם גרושים או בהליכי פירוד וגירושין, 35% מוגדרים עניים ולגבי 38% מהילדים בישראל, הוגשו דיווחים על חשד להזנחה או התעללות. איצקוביץ' סיכם בהציגו קשיים בתכנון לטווח ארוך ובאספקת השירותים לקהלי היעד, עקב ויכוחים עם האוצר, במיוחד בתכנון מצבת כוח האדם.

ח"כ חיים אורון (מר"צ), אמר ש"המשרד, הוא המרזב שמנקז את כל בעיות הרווחה, שנובעות ממדיניות הממשלה". אורון הלין על-כך שבשנים האחרונות, ישנם יותר ויותר ארגונים לא-ממשלתיים (NGO`s), שממלאים את הלקונה במדיניות הרווחה, שיצרה הממשלה. עוד התייחס, לחוסר התיאום הבין-משרדי בין משרדי החינוך, הבריאות והרווחה. לדבריו, אין סינרגיה בין המשרדים ובמקרים רבים, נזקקים, לרבות ילדים, נאלצים להתרוצץ בין המשרדים הלוך ושוב, על-מנת להשלים את השירותים המגיעים להם.

ח"כ אורית זוארץ (קדימה), אמרה שבעיות הרווחה, הן איום אסטרטגי האמיתי על המדינה, לא פחות מאשר האיומים החיצוניים. לדבריה, יש לבנות אסטרטגיה מקיפה להתמודדות עם הבעיות החברתיות בשיתוף משררדי הממשלה השונים. זוארץ טענה, שרשויות הרווחה אינן נותנות מענה הולם לילדים נפגעי תקיפה מינית ואף נכשלות בכך. מנכ"ל המשרד איצקוביץ' הגיב לדבריה ואמר שאין זה נכון וציין שאין למשרד הרווחה מגבלת תקציב בעניין זה.  ח"כ שלמה מולה (קדימה), ביקש מהשר ומהמנכ"ל, להציג את אופן הטיפול במצוקות העדה האתיופית ובייחוד בעניין האלימות הגוברת בקרבה. במענה לשאלתו, אמר איצקוביץ', שהתקציב להתמודדות עם בעיות הקהילה האתיופית לוקה בחסר וכי לא נראה שיחול שינוי בעניין, בשנות התקציב 2011-2012.

יו"ר הוועדה גפני, סיכם את הדיון ואמר שמשרד הרווחה והמשאבים העומדים לרשותו, מבטאים כיצד המדינה מתייחסת לחלשים שבקרבה. גפני חזר והביע אמון ותמיכה בשר ובדרך שבה מנהל את המשרד.

תקציב המשרד לשנת 2011 – 5.890 מיליארד ₪, שיעור גידול של כ-6.6% לעומת התקציב ב- 2010 ולשנת 2012 – 6.258 מיליארד ₪, גידול של 6.2% לעומת הצעת התקציב ל- 2011

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן