Skip to main content

חדשות

יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני למנהל רשות המים: יש לשתף את נציגי הרשויות המקומיות בדיוני מועצת המים

קטגוריה: Access Israel News

ועדת הכספים התכנסה שוב לדון בנושא מחירי המים והעלות הגבוהה המושתת על הצרכן וכן על הרשויות המקומיות. בפתח הישיבה אמר יו"ר הועדה ח"כ הרב משה גפני כי קיבל פניות מאזרחים רבים וכן מהמרכז לשלטון המקומי המייצגים את אזרחי ישראל,  "מחירי המים כיום בלתי נסבלים.  בעבר היה פיקוח פרלמנטארי על העלאת המחירים והוא בוטל.  אנו דורשים לשוב לפיקוח של הכנסת על ההחלטה אשר משפיעה על כל אזרח במדינה". 

שלמה דולברג מנכ"ל מרכז השלטון המקומי אמר כי מאז שמחירי המים יצאו מפיקוח הכנסת, אין כל ייצוג לנציגות הציבור בכל נושא המים.  'המחיר של המים לגינון הציבורי עלה במאה אחוזים, מארבעה ₪ לקוב לתשע וחצי ₪, מחירי המים לצריכה הפרטית הגיעו גם הם לרמה בלתי מתקבלת על הדעת ואין לאף אחד מנציגי הציבור ייצוג במועצת המים'. 

נציג משרד האוצר אמר בדיון כי הם מתנגדים לאישורה של ועדת הכספים על מחירי המים "מחירי המים צריכים להיות בסמכות ובאחריות של גוף מקצועי שידאג למשק המים, אם הממשלה רוצה לדאוג לציבור זה או אחר, אפשר  לעשות זאת בדרכים אחרות". 

חברי הוועדה צידדו כולם בהחזרת הפיקוח של המים לכנסת, וכן בשיתוף נציגי ציבור במועצת המים.  ח"כ זאב ביילסקי אמר "יש כאן כל כך הרבה אנשים עם ניסיון כראשי ערים, נציגי ציבור, לא שומעים אף אחד מהם בהחלטות כה מהותיות של העלאת מחירי המים לצרכן". ח"כ מגלי ווהבה אמר "א"א לגלגל על האזרח את העלויות, הממשלה צריכה לסבסד זאת".  גם ח"כ מירי רגב אמרה: "איך הרכב כזה של מועצת המים המורכב מנציגים מקצועיים והאוצר בלבד,  מקבל החלטות נכונות?  קול הצרכנים לא נשמע בה". 

ח"כ הרב אורי מקלב אמר כי העלאת מחירי המים גרועה הרבה יותר מהיטל הבצורת  עליה כולם מחו, "המחירים בפועל לא עלו בעשרים וחמישה אחוזים,  אלא בהרבה יותר. אין במצב הנוכחי כל התייחסות לנכים ולאוכלוסיות שונות שצריכתם במים היא הרבה יותר גדולה?  המצב כיום אבסורדי, למה הדיונים על מחירי המים סגורים לציבור? למה השלטון המקומי לא יכולים להיות שם?.. מדוע החלטות כה הרות גורל כלפי כל אזרח מתקבלות בלי כל ייצוג של אזרחי ישראל? 

לסיכום הדיון אמר יו"ר הועדה ח"כ הרב משה גפני כי הוא קורא למנהל רשות המים לשתף יותר את נציגי הציבור בדיונים, "אין להם זכות הצבעה, אבל לפחות זכות דיבור, הם מייצגים את העם". גפני אמר עוד כי ימשיך לפעול לקידום החוק של ועדת הכספים להחזרת הפיקוח על מחירי המים.  "זה מה שנכון לעשות ונפעל לכך בכול כוחנו, יש מאבק אידיאולוגי אם המים צריכים להיות מסובסדים ע"י המדינה או שהאזרח צריך לשלם את מחיר עלותו, אנו מאמינים שהמדינה צריכה לממן זאת, ואנו נפעל לשם כך".

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן