Skip to main content

חדשות

יחימוביץ`: פעוטות נכים ופגועים הזכאים למעון ישארו בבית בגלל סחבת בירוקרטית במשרד הרווחה

קטגוריה: Access Israel News

יו”ר הועדה לזכויות הילד ח”כ יחימוביץ` לראש הממשלה: פעוטות נכים ופגועים הזכאים למעון ישארו בבית בגלל סחבת בירוקרטית במשרד הרווחה

בועדה לזכויות הילד אשר התכנסה היום לדיון מיוחד, התברר כי שבועיים לפני פתיחת שנת הלימודים לא נמצא פתרון היסעים לפעוטות רבים, נכים ופגועים, אשר זקוקים להסעה למעונות היום השיקומיים שלהם – ובשל סחבת בירוקרטית בלתי נסבלת הם ישארו בבית באחד בספטמבר, יחד עם הוריהם המיוסרים.

יו”ר הועדה ח”כ שלי יחימוביץ` שיגרה מכתב בהול בעניין זה לממונה על הרווחה, ראש הממשלה אהוד אולמרט, ובו היא מסבירה כי אין מדובר בבעיה תקציבית, וכי בתוך סל הטיפול בילדים אלה, בסך 6500 שקלים בחודש לפעוט במעון, מגולמים 1600 שקלים לצורך הסעה ולווי הילד, אלא שהדבר נקלע לסבך בירוקרטי בין משרד הרווחה ובין השלטון המקומי. ”בישיבת הועדה שבראשותי אשר התקיימה היום התברר כי משרד הרווחה נוקט סחבת בלתי נסבלת בעניין, בטענה ש”לקח לנו זמן להבין שאנחנו לא מסוגלים לטפל במכאניזם של מערך הדווח המשותף לשלטון המקומי ולרווחה”. לקח זמן, הרבה זמן, להבין שלא יכולים, ועכשיו לוקח זמן, ושוב הרבה זמן, להקים את המערך הזה יחד עם השלטון המקומי.
להם אולי יש זמן, אבל כל דקה, חודש ושנה שמשרד הרווחה ”לוקח לעצמו” משמעותה עינויים של הפעוטות הפגועים ביותר, פגיעה קשה ביותר בהוריהם אשר ממילא אינם יודעים את נפשם מרוב צער ועומס, ואם כל זה לא מספיק – הדבר הזה מתרחש בעיקר בפריפריות”.

יחימוביץ` צרפה למכתבה את מכתבו של אב לילד חולה שיתוק מוחין המתאר את הסבל וההרס שעוברת המשפחה בשל המצב (מצורף המכתב, נא לא לפרסם פרטים מזהים), וקראה לראה”מ להאיץ במשרד הרווחה ובשלטון המקומי להתכנס בבהילות, להפגין מדה של תפקוד יעיל ומדה של רחמים ולמצוא פתרון מיידי לכל אותם פעוטות.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן