Skip to main content

חדשות

יש לשקול את הקפאת היטל הבצורת בחורף. כמו"כ יש לבטל סעיף בחוק הקובע כי נכה צריך להביא אישורים שונים

קטגוריה: Access Israel News

  יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני חידש את עבודת הצוות שעסק בנושא היטל הבצורת: 

"יש לשקול את הקפאת היטל הבצורת בחורף. כמו"כ יש לבטל סעיף בחוק הקובע כי נכה צריך להביא אישורים שונים " 

בדיון נוסף שהתקיים בועדת הכספים אודות היטל הבצורת אמר מנהל רשות המים פרופ' אורי שני כי חוק היטל הבצורת לא נועד להקל על האזרחים אך נועד להציל את מצב המים שעמד בפני קריסה. 'עד כה יש לנו הישג חסר תקדים בחיסכון במים בעקבות החוק ובעקבות ההסברה שעשינו קודם החוק'.  פרופ' שני ציין כי כמות המים לנפש בתחילת 2008 הייתה 110 קוב לנפש לשנה, כאשר הכמות ירדה ל89 קוב בעקבות הצעדים שנעשו.  'בנוסף, אנו נכנסים לחודשי החורף וכפי שאמרתי כאן בעבר, במידה והשנה תהיה גשומה נבטל את החוק לגמרי' אמר פרופ' שני. 

החכי"ם שהשתתפו בדיון העלו ביקורת רבה על החוק והבירוקרטיה שנוצרה בעקבות סעיפים שונים בחוק הנוגעים לנכים, קשישים, לבתים משותפים וכו'.  ח"כ מירי רגב שביקשה לכנס את הדיון אמרה כי המס גבוה מדי, 'צריך להקטין את המס, מצב בו עובדת ניקיון בכנסת, אם חד הורית, קיבלה החודש חשבון מים של 900 ₪ במקום 200 בדרך כלל, וכמוה גם אלפים רבים אחרים בישראל, זהו מצב בלתי אפשרי. זה לא חיסכון במים, זאת התעמרות באזרחים'.   

ח"כ הרב אורי מקלב אמר כי כיום לאחר קבלת החשבוניות, 'אנו חכמים לאחר מעשה':  'למעלה משליש מהתושבים בישראל נכנסו לקטגוריה של חריגה במים וקיבלו קנסות, ובעיקר, מי שספג את הפגיעה העיקרית הם השכבה החלשה באוכלוסיה, זאת לא הייתה ההערכה של הצוות בעת הדיונים על החוק והדבר מראה שיש צורך בשינוי, אני מבקש מהיו"ר לחדש את עבודת הצוות'. 

ח"כ משה מטלון הביא את המקרה האישי שלו כדוגמא לרבים,  'נתבקשתי מהעירייה לשלוח מכתב המסביר מהו נכותי, חתימה של מנהל מחלקה וכו'.  מאז אני בהתכתבות מתמשכת. נדרשים מהנכים מכתבים ואישורים שגובלים בפרטיות הנכה, ובבירוקרטיה מתישה ומיותרת'. 

לסיכום הדיון אמר יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני כי לבקשת החכי"ם יחדש מיידית את עבודת הצוות שעסק בנושא היטל הבצורת קודם אישור החוק. הצוות יעקוב אחר הבעיות הקיימות ובעיקר בנושא הנכים, חובת הדיווח הקיימת על התושבים ובאפשרות לביטול החוק בחורף.   'הסעיף הדורש מהנכה אישור מרופא המשפחה גרר אחריו בירוקרטיה עצומה וקשיים רבים לנכים ואני דורש לבטלה לחלוטין, תעודת הנכה מספיקה להוכיח על מצבו.  כמו"כ יש לשקול את האפשרות להקפיא לחלוטין את היטל הבצורת מחודש דצמבר לחודשי החורף מאחר ולדברי רשות המים בחורף יש גם כך חיסכון של כמחצית בשימוש במים.  במידה וחלילה לא תהיה שנה גשומה ניתן יהיה לחדש את החוק בקיץ.  בשבועיים הקרובים הוועדה תסיים את הדיונים ויגיעו להבנות שישנו משמעותית את החוק לפחות ביורוקראטי ופחות קשה על הציבור'.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן