Skip to main content

חדשות

כ-1000 איש השתתפו בוועידת נגישות ישראל ה-8 בסימן עתיד הנגישות שהתקיימה ב-11+12.9 במרכז הכנסים "וואהלי" בכפר סבא

קטגוריה: חדשות העמותה

ועידת נגישות ישראל הבינלאומית ה-8 עסקה בנושא עתיד הנגישות – תחבורה תרבות ופנאי וכללה מספר אירועים שונים, בהם השתתפו למעלה מאלף אנשים – בהם: משלחת מארצות שונות בעולם אשר כללה עשרות אנשים, ביניהם מרצים ומובילי נגישות מתחומים שונים

 


כ-800 איש ביקרו בכנס המרכזי שנערך במרכזהכנסים "וואהלי" בכפר סבא, בהם: אנשי מקצוע מתחום הנגישות, נציגי חברות וארגונים, אנשי טכנולוגיה, נציגי רשויות מקומיות, משרדי ממשלה ועוד.


הוועידה כללה שלושה ימי אירוח משלחת אורחים מחו"ל, יומיים של וועידה  107 מרצים, 16 מושבים, יום מליאה, 120 אורחים מחול, 900 מישראל, 30 מציגים בערוכה, 9 תחנות התנסויות חווייתיות וכל זה כאן בישראל!

מטרת הוועידה הינה קידום הנגישות לתיירות, תחבורה ועסקים, קידום המצוינות, מקום מפגש של מנגישים, עסקים, שותפויות, גאווה, העשרה, הנאה.

 מובילים מכל העולם הרצו על תיירות, מלונות, פארקים, מטוסים, תחבורה, טכנולוגיות, מודלים לקידום הנגישות, העסקת עובדים עם מוגבלות ועוד.

במתחם קבלת הפנים הקמנו תערוכת ספקי נגישות וטכנולוגיות נגישות, חוויית התנסות בנגישות בניחוח טרמינל אווירי ועוד.

ליהיא לפיד, אשת ראש הממשלה במתחם ההתנסות
                             הגב' ליהיא לפיד, אשת ראש הממשלה במתחם ההתנסות

הגב ליהיא לפיד מתנסה בכיסא גלגלים
                                     הגב' לפיד מתנסה בכיסא גלגלים

 

 

 

פרס נגישות ישראל ע"ש שמחה לוסטיג ז"ל 

פרס נגישות ישראל ע"ש שמחה לוסטיג ז"ל מוענק מדי שנה בוועידה, לפרויקט המהווה תרומה משמעותית לקידום הנגישות בישראל ושיפור איכות החיים והשתלבותם של אנשים עם מוגבלות בחברה.

הזוכים:

קופת חולים מאוחדת

פרס על מהלך לדוגמא

על מהלך יוצא דופן להנגשת ארגון גדול, תוך יצירת מודעות, הירתמות ההנהלה והעובדים, יצירת מחויבות ערכית ובעיקר על ההנגשה בפועל וחתירה מתמדת לשיפור הנגישות ללקוחות הקופה.

2.     דפנטלי (הפיכת קול לשפת הסימנים באופן אוטומטי)

פרס טכנולוגיה נגישה

על פיתוח טכנולוגיה מקדמת נגישות פורצת דרך שצפויה לחולל שינוי מהותי באיכות חייהם של אנשים עם מוגבלות שמיעה בארץ ובעולם.

3.     מוזיאון מגדל דוד מתו"ס

פרס הנגשת מבנה

על הנגשה יוצאת דופן במבנה מוזיאון ישן ומאתגר, על חתירה להנגשה מלאה, על המחויבות הטוטאלית להנגשה תוך שימוש בעזרים, בנייה וטכנולוגיות במטרה לאפשר לכל אדם עם כל סוג מוגבלות לבקר ולחוות את המוזיאון.

4.     כיור מתקפל

פרס עיצוב מכליל

על פתרון מקורי ויצירתי לבעיה שכיחה שישפר את הנגישות לאנשים רבים.

5.     מקומות שמורים

פרס נגישות השרות

על הנגשת תחום התרבות והאומנות בדרך מקורית וחווייתית, רגישה ומיוחדת ובעיקר מותאמת ומונגשת לילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית כל זאת במטרה לוודא שתרבות תהיה נגישה ואפשרית לכולם.

6.     המרכז לבנקאות חברתית – בנק הפועלים

פרס נגישות

פרס על הובלה יוצאת דופן של נושא ההנגשה בארגון גדול, תוך חתירה לשיפור מתמיד, אימוץ מודלים ושיטות והנגשה מעבר לתקנות המחייבות. על הובלה מקצועית מתוך אמונה ועל הנגשה ברגישות ונחישות.

7.     עיריית אילת

פרס רשות מקומית

על הטמעת מיזם "אילת לא עוצרת במוגבלות" מודל ייחודי בהשתתפות הסתדרות העובדים לשילוב עובדים עם מוגבלות כל זאת במחויבות יוצאת דופן, רתימת השותפים, ומחויבות להצלחה במיזם. במיזם זה בפרט, ופעילויות משלבות בכלל, אילת בראשות ראש העיר מחויבת בצורה המהווה דוגמא לחיקוי ברגישות ובמחויבות לתושבי העיר עם מוגבלות ולאורחיה ויוצרת מציאות בה הגורם האנושי הופך לרמפה אנושית בדרך להפוך בעתיד לעיר תיירות נגישה לכולם.

8.     אלי גלייבמן

פרס מיוחד Purple Vest של עמותת נגישות ישראל

על האומץ לעזוב הכל ולהגיד כן למשימת צו השעה, על הובלה, המחויבות, על הרגישות, על הטוטאליות, על היזמות, על החדשנות, על העבודה סביב השעון בהצלת מאות אנשים עם מוגבלות, קשישים ובני משפחתם מהמלחמה הארורה באוקרינה. כל זאת נעשה במקצועיות וללא הפסקה – אלי עושה כל מה שנדרש במסגרת מיזם Purple Vest פשוט כדי להציל חיים.

 

 

12.9 – יום המושבים המקצועיים 

את המושבים הובילו מרצים בכירים מהארץ ומהעולם ונציגי חברות מובילות מהארץ ומהעולם

ביום מיוחד זה השתתפו כ-500 איש מהארץ ומהעולם ומטרתו הייתה להעניק כלים מקצועיים ומעשיים לאנשי מקצוע מתחום הנגישות.

עשינו מאמץ לכסות תחומים רבים, בנינו תוכנית עשירה ומקצועית שכללה מושבים בנושאים אלה:


  • נגישות תחבורה יבשתית
  • נגישות תחבורה אווירית
  • נגישות בבתי מלון 
  • פרויקטים וסיפורי הצלחה מהארץ ומהעולם
  • מושב בחסות גוגל – הפוטנציאל והאתגרים בהנגשה
  • הנגשת אתרי אינטרנט ואפליקציות
  • נגישות בשלטון המקומי
  • ועוד

תודות

 למאות הרבות שבאו והשתתפו באירועי הוועידה.

 למשפחת לוסטיג היקרה ובראשם נעמי – תודה על ההזדמנות ועל שבחרת להזכיר שוב ושוב את שמחה ז"ל בדרך כל כך חשובה וכזו אחרי השנים האחרונות אנחנו כבר יכולים להעיד שבזכותכם אנחנו נותנים     דחיפה ועידוד להגברת     טרנד הנגישות.

למרצים שכיבדו אותנו בנוכחותם וחלקו איתנו את נסיונם –אלה הישראלים שרובכם גם עובדים איתנו כל השנה לשיפור הנגישות וגם הבינל.

 תודה מכל הלב לספקים ונותני החסות.

צוות הוואלי – בראשם טלי על שפתחתם את הדלת ואפשרתם לנו לדבר נגישות ושילוב במקום מקסים זה.

ליאו ברנט – שאנשיה מלווים את העמותה מתחילת דרכה על היצירתיות מעוררת ההשראה, על ההירתמות גם בלוחות זמנים מאיימים ביותר, על החיוך והנועם הרב של התנהלותכם ובכלל על היותכם שותפינו לדרך!

ONEBRAND – שי שגיא שעבד ימים כלילות וממשיך לאפשר לנו לשלב עיצובים מקצועיים ומרשימים גם לך תודה על השותפות הרבה מעבר לאירוע המכובד הזה.


המכון להנגשה קוגניטיבית על הפישוט הלשוני

חברת bettear על הנגשת הוועידה למוגבלויות בשמיעה


תודה מיוחדת לחברת פיקסל על עיצוב המסכים

לשירותי התמלול והתרגום לשפת הסימנים.

 תודה מיוחדת והערכה אדירה לצוות העמותה עמלו ימים כלילות להצלחת האירוע – אך לא רק – הם משקיעים בקידום הנגישות כל השנה ביצירתיות, במקצועיות וברגישות תוך אמונה אמיתית במה שהם עושים.

ואי אפשר שלא לומר תודה ספציפית והערכה רבה לצוות המוביל בעמותה שהפיק את האירוע – הילה בן דוד ליאורה שגיא, לימור דיירי , דנה, שמרית שלי רום, רחלי רגב תמר, שיחד תרמו רבות להצלחתו של פרויקט הוועידה ועשו זאת במסירות, במקצועיות ובהצלחה רבה
תודה לאורנית בן דרור שסייעה בהפקה

 תודה לכל המתנדבים של העמותה – אלה שהתנדבו בוועידה ובכלל אלה שמתנדבים עבור העמותה כל השנה ומסייעים לה להגשים מטרותיה מדן ועד אילת – המרחב לחיים עצמאים בגליל העליון בהובלת יובל ואלכס, נגישות ישראל צפון הידועים כני"צ בהובלת רויטל ומרחב, גולן לקס מרחב חדרה  נוגישות ישראל באילת ובערבה בהובלת רבקה טביב


 

 

נמשיך לפעול במרץ לקידום הנגישות.


להתראות בוועידת נגישות ישראל ה-9


קרדיט צילום:

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן