Skip to main content

לא גונבים חניה לנכים, גם ברמת השרון

קטגוריה: חדשות העמותה

ביום שני 25.2.08, ערכו חיים דיין, מנהל יחידת הנוער באגף החינוך, ורכזת עמ"ן, דליה רצון יום חשיפה למועצת נוער עירונית ומועצות תלמידים מחטיבות הביניים ברמת השרון יחד עם צוות בני נוער אשר אחראים על "תוכנית רגישות לנגישות".

בפעילות שנערכה בשיתוף עמותת נגישות ישראל, השתתפו כ-43 בני נוער.

בני הנוער עברו סדנאות בנושא "איך אני הייתי מרגיש אילו היתה לי מגבלה", התנסות אישית וחווייתית, בינהן קליעה לסל בעיניים עצומות, משחק הכיסאות עם רגליים קשורות, כתיבה ביד החלשה, ופעילות עם ידיים מנוטרלות.

לאחר מכן עברו סדנת משוב- שכללו ונטילציה ושיחה על תחושותיהם לאחר הפעילות.

במהלך הפעילות בני הנוער קיבלו הסבר על התוכנית שתתקיים ברמת השרון, והסבר מהדר מזור מנהלת הפרויקטים בעמותה, על עמותת נגישות ישראל, הצורך בהנגשה והחשיבות שלה.

לסיום הגיע סגן אלוף יובל וגנר, יו"ר העמותה וסיפר על חייו, ועל חשיבות הנושא בחיי האנשים עם המוגבלות בארץ.

בני הנוער יצאו נפעמים ועם מוטיבציה רבה מאוד להתחיל בתוכנית, ובידיעה שהשינוי מתחיל בהם !!!

בימים הקרובים תיערך תחרות – הסלוגן של רמת-השרון בנושא, בקרב תלמידי החטיבה העליונה. לאחר מכן, יעברו הפעלות בשיעורי החינוך כחלק חשוב בהעלאת המודעות להנגשה, ובעוד כשבועיים, בני הנוער, הורים, מורים, עובדים וכלל התושבים יחתמו על עצומה "לא גונבים חניית נכים".

במהלך הפעילות גובשו המשך המהלכים לפעולה:

  • יום מודעות בבתי הספר – החתמת כל הורי תלמידי בית הספר על עצומת "לא חונים בחניית נכים".
  • מסע החתמה ברחובות הראשיים של העיר על העצומה וחלוקת פליירים.
  • עם סיום שבוע המודעות – החתמה על עצומות במרכזים הגדולים.
  • חיבור פליירים וסטיקרים לרכבים החונים בחניית נכים

בסיום התוכנית ייערך טקס חגיגי במעמד ראש העיר, מנהלי מחלקות, נציגי נוער ונציגי עמותת נגישות ישראל, בו תיחתם אמנה "ברמת השרון לא גונבים חניית נכים".

היטיבה לסכם אחת התלמידות המשתתפות:

…"כמה פעמים ביום יצא לכם לראות את השלט של חניות הנכים בעיר? כמה פעמים ראיתם מכונית שאינה מכונית נכה חונה שם? מה עשיתם? מה חשבתם לעשות? חשבתם בכלל? אתמול [שני] יצא לי לעבור פעילות שנותנת את הדחיפה שבאמת צריכים כדי להבין שזה לא כל כך קשה לעזור למישהו אחר, שזה לא כל כך קשה להגיד להורים לא להחנות בחניה של מישהו אחר, אבל שזה כן מאוד קשה לנכה לחנות בחניה רגילה, בחנייה לא נגישה! בחניה שרחוקה מהמקום, בחניה שבגללה הוא ובנו צריכים לוותר על סרט, ובשבילנו זו סתם חניה רגילה, לנו אין בעיה ללכת עוד חמש דקות ברגל, להם זה הבדל של לצאת מהבית או להישאר על הספה… שווה לחשוב על הדברים הקטנים שמשנים לאנשים אחרים את החיים!"….

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן