Skip to main content

חדשות

להרגיש נגישות באקדמיה-מכללה האקדמית אשקלון

קטגוריה: חדשות העמותה

ביום ראשון ה- 19.3.23 התקיים יום עיון והפנינג נגישות במכללה האקדמית אשקלון ובו השתתפו סטודנטים לסיעוד. היום התחיל בהרצאת היכרות עם עולם הנגישות, בדגש על נגישות השירות ונגישות במוסדות האקדמיים. לאחר ההרצאה התנסו הסטודנטים בתחנות שונות, אשר כל תחנה מדמה מוגבלות אחרת. בתחנה הכירו הסטודנטים אדם עם מוגבלות שסיפר להם על חייו, מהי נגישות עבורו, ההצלחות והקשיים. בנוסף, הם התנסו בתחנות ודרכן נכנסו לרגע אחד לעולמם של אנשים עם מוגבלויות.

בהפנינג היו מגוון תחנות שבניהן תחנת הניידות שבמסגרתה הסטודנטים פגשו את עדה, מדריכה אשר מתניידת בכיסא גלגלים, עדה סיפרה לסטודנטים את סיפורה האישי , מה האתגרים שהיא חווה ביום-יום, וההצלחות והפסגות שכבשה בדרך , לאחר מכן, הסטודנטים התנסו במסלול מכשולים על כסאות גלגלים אשר מדמה מדרכה עם מכשולים כמו פתחי ביוב, עמודים, עליות וירידות ועוד. בתחנת מוגבלות בראיה, המשתתפים פגשו את דרור, אדם עם מוגבלות בראייה, דרור שיתף אותם בקשיים ובהצלחות שלו ונתן טיפים איך ניתן לעזור לאדם עיוור במקצוע הסיעוד. לאחר מכן חוו המשתתפים התבקשו להתמצא במרחב בעיניים מכוסות ולרגע קצר להבין איך זה מרגיש להיות אדם עיוור, בנוסף דרור הסביר איך ניתן להשתמש ביתר החושים כדי לזהות אובייקטים במרחב. 

 

התחנה השלישית, הייתה תחנת שפת סימנים, שם פגשו המשתתפים את הודיה, מדריכה חירשת ששיתפה והסבירה לסטודנטים איך זה מרגיש להיות אדם חירש בעולם של שומעים, בנוסף למדו המשתתפים מילים בשפת הסימנים התנסו במשחק "טלפון שבור" בו היה עליהם להעביר מילים ומסרים בעזרת קריאת שפתיים בלבד. התחנה הרביעית הייתה במוגבלות קוגניטיבית , שם הם פגשו את יוני, מדריך קוגניטיבי בנגישות ישראל. יוני סיפר לסטודנטים את סיפור חייו, את האתגרים ואת ההצלחות הרבות שלו, יוני הסביר לסטודנטים איך לפנות לאדם עם מוגבלות בפרט עם מוגבלות קוגניטיבית. בתחנה זו הסטודנטים היו צריכים לפתוח במספר שניות בודדות קופסת עץ מורכבת תוך כדי קריאות זירוז מצוות העמותה על מנת להמחיש את הקושי של אדם עם מוגבלות קוגניטיבית שהוא נתון בלחץ מהסביבה.

 

יום זה הוא יוזמה של המכללה האקדמית אשקלון פקולטה לסיעוד, הוא יום של 'הנפת דגל' ששם את נושא הנגישות על המפה כפן משמעותי מסדר היום של המכללה. בימים אלו מצטרפות אוניברסיטאות ומכללות רבות ברחבי הארץ לעשייה ומבקשות לשים את הנושא במרכז- בדרך לקיום ומימוש הנגישות ומטרותיה במוסדות האקדמיים. תודה רבה ליפעת פינדלינג, ראש חטיבת קהילה, על היוזמה, ההנעה ועל הסיוע בהפעלת היום, הרתמות הסטודנטים שסייעו לעשיית שינוי אמיתי וחווייתי בקרב הסטודנטים.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן