Skip to main content

חדשות

לראשונה – קשישים יוכלו להגיש ערעור על זכותם לגמלת הסיעוד ועל רמתה

קטגוריה: Access Israel News

לאחר מאבק ממושך שכלל אף פסיקת בג"ץ בעניין, אישרה הבוקר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות את התקנות שיאפשרו לקשישים להגיש ערעור על הזכות לקבלת גמלת הסיעוד ורמתה (3 רמות).
 
החוק בעניין זה עבר כבר ב2005 אולם רק כעת ורק לאחר פסיקת בג"ץ, הגיש המוסד לביטוח לאומי את התקנות שיאפשרו את ביצועו, כ – 4 חודשים בלבד לפני פקיעת החוק.
 
יו"ר הוועדה, ח"כ כץ מתח ביקורת קשה על הסחבת שבה נקט הביטוח הלאומי, "אתם אמונים על רווחתם של הקשישים ואתם לא עושים מספיק עבורם ואני אומר זאת בכאב גדול, זהו לעג לרש להעניק לקשישים 4 חודשים בלבד להגשת ערעור, כי עם פקיעת החוק גם התקנות יבוטלו ואולם אין בכוונת הוועדה לאפשר לביטוח הלאומי לטעון בפני בג"ץ שלא ניתן ליישם את החוק, כיוון שהתקנות לא אושרו ע"י הוועדה ובנוסף אם נצליח לסייע ולו לקשיש אחד, הרי שעשינו את עבודתנו". ח"כ כץ הצהיר כי בכוונתו להגיש לאלתר תיקון לחוק שיאריך את תוקפו ל4 שנים נוספות על מנת לבחון את יעילותו בזמן אמיתי.
 
התקנות קובעות כי קשיש זכאי לערער על קביעתו של המעריך המקצועי של המוסד לביטוח לאומי, בכל הנוגע לתביעתו לקבלת גמלת סיעוד. הדיון בערעור יחל בתוך 60 ימים מיום שנתקבל הערר במוסד. הערעור יתקיים בנוכחות המערער שיהיה רשאי להיות מיוצג ע"י כל אדם מטעמו, לרבות הרופא שטיפל בו.

ועדת הערעור תהיה רשאית לבטל או לשנות את החלטת פקיד התביעות בעניין מידת התלות של המערער בעזרת הזולת, הצורך בהשגחה עליו והתקופה שבה היה תלוי בעזרת הזולת.

הודעה לעיתונות – ועדת העבודה, הרווחה והבריאות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן