Skip to main content

מאבק בזייפני התווים בכ"ס

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

בהמשך לדיון בכנסת בנושא תופעת זיוף תוי הנכים, מנסה עו"ד יעקב אוחיון, סגן ראש עיריית כ"ס ויושב ראש הוועדה לקהילה נגישה, למגר את התופעה.

לשם כך, הוא פנה למפקד תחנת משטרת כ"ס, סנ"צ מומי בריה, בבקשה לקיים מבצעי אכיפה נרחבים, מוגברים ומתוקשרים, אשר ירתיעו את זייפני תוי החניה, וימגרו את התופעה או לפחות יקטינו את מימדיה.

עמותת נגישות ישראל מברכת על המהלך וקוראת לערים נוספות לנקוט יוזמה בנושא.

להלן העתק הפניה:


05 במאי, 2008

לכבוד

סנ"צ מומי בריה
מפקד תחנת כפר-סבא
משטרת כפר-סבא
דרך השרון

שלום רב,

הנדון: זיוף תגי חניה של נכים

לפני למעלה מחודשיים קיימה ועדה הכלכלה של הכנסת "דיון מהיר" אך יסודי בתופעה שהפכה למכת מדינה בנושא זיוף תגי חניה של נכים.
בתום הדיון הגיעה הועדה למסקנות, לפיהן קיימת "תעשייה בלתי אנושית" של זיופי תגי חניה לנכים והתחזות נהגים לנכים בעלי תג חניה מיוחד הפוגעת קשות באוכלוסיית הנכים.
ע"פ הערכות שנמסרו בדיון, מימדי התופעה מצביעים כי כ-50% מ-180 אלף תגים של חנית נכים, הנמצאים היום בשימוש הנהגים – מזויפים.
מיותר לציין, כי תופעה כלל ארצית זו אינה פוסחת לצערנו גם על העיר כפר-סבא.

ועדת הכלכלה של הכנסת המליצה על שורה של צעדים ופעולות להדברת התופעה, וביניהם:
ביצוע מבצעי אכיפה נרחבים ומתוקשרים, אחת לשלושה חודשים, שייחדו למניעת זיופים של תגי חניה ולאיסור חניה שלא כדין במקומות חניה השמורים לנכים. וכן לפרסם דין וחשבון בענין האכיפה שבוצעה, מספר התביעות שהוגשו, מספר הנהגים שהורשעו בדין ומהו העונש שהוטל עליהם.

חניות שמורות לנכים נועדו לאפשר לאוכלוסיית האנשים עם מוגבלות לנוע ולנהל את חייהם בבטחה ולהשתלב באופן שיוויוני ופעיל בחברה, כמו כולם, תוך עצמאות מירבית, בפרטיות ובכבוד.
אי לכך, שומה עלינו להילחם בתעשיית הזיוף של תגי החניה המסכלת מטרות נעלות אלה.

אשר על כן, הנני מציע לפעול יחדיו ליישום המלצות ועדת הכלכלה של הכנסת ברמה המקומית ולהילחם בתופעת הזיוף, ההתחזות והחניה שלא כדין בחניות נכים באמצעות מבצעי אכיפה נרחבים, מוגברים ומתוקשרים, על מנת להרתיע את אותם זייפנים, לבער את הנגע ולמגר את התופעה או לפחות להקטין את מימדיה.

בברכה,

עו"ד יעקב אוחיון
סגן ראש העיר

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן