Skip to main content

חדשות

מינימום חודשיים מאסר בגין תקיפת רופא או מאבטח

קטגוריה: Access Israel News

ועדת החוקה, חוק ומשפט אישרה היום (ג`) לקריאה ראשונה הצעת חוק של חברי הכנסת יואל חסון (קדימה), חיים אורון (מרצ) וניסן סלומיאנסקי (האיחוד הלאומי-מפד”ל), הקובעת עונש מאסר מינימלי של חודשיים בגין תקיפת מטפלים ומאבטחים (ההגדרה מטפל כוללת בין היתר רופאים, רופאי שיניים, מתמחים, אחים, אחיות, מיילדות ופסיכולוגים). במקרה שבו התקיפה נעשתה בנסיבות מחמירות, יעמוד עונש המאסר המינימלי על שלושה חודשים. עונשי המאסר המירביים שנקבעו בגין עבירות אלה הנם שלוש שנים וחמש בהתאמה. יש לציין שעד כה המענה בחוק לתקיפת מטפלים ניתן בסעיף המתייחס לתקיפת עובדי ציבור ואשר עונשי המאסר המירביים בו זהים לאלה שנקבעו בנוגע לתקיפת מטפלים ומאבטחים.

בנוסף החליטה הוועדה לאשר את הצעת החוק של חברי הכנסת דוד רותם (ישראל ביתנו) ויוחנן פלסנר (קדימה) ולהעלות את עונש המאסר המינימלי במקרה של תקיפת שוטר מחודש אחד לשלושה חודשים. עוד נקבע כי עונש המאסר המינימלי במקרה של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות יעלה משלושה חודשים לשבעה.
הוועדה קבעה כי העונש בגין תקיפת שוטר יחול כאשר התקיפה נעשתה בקשר למילוי תפקידו ולא רק כשהוא ממלא את תפקידו, כפי שקבוע כיום בחוק.

סעיף נוסף שאישרה הוועדה קובע עונש של עד ארבע שנות מאסר בגין איום על עובד ציבור. בכך יוקנה מעמד מיוחד בדין לעובד הציבור, שכן עונש המאסר המירבי בגין איום כלפי כל אדם אחר הנו שלוש שנות מאסר.

יו”ר ועדת החוקה, ח”כ פרופ` מנחם בן-ששון: ”תקיפת רופאים, שוטרים ומאבטחים היא תופעה מסוכנת שהולכת וגוברת מיום ליום. יש לנקוט בכל האמצעים הדרושים כדי לשרשה, לרבות חקיקה שמטרתה כפולה, הן הגברת ההרתעה על ידי ענישה מחמירה והן הפניית זרקור לעבר הבעיה הקשה”.

הודעה לעיתונות מטעם ועדת החוקה, חוק ומשפט

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן