Skip to main content

מר גבי כהן – מגדל אור

קטגוריה: חדשות לאנשי מקצוע

ננסה להיות קצרים מאד. כבוד למי שנשאר כאן. אנחנו כארגון שמסתכל על נגישות בהקשר זה – דיגיטלית לאנשים עם עוורון ובעיות ראייה חמורות – אנו מנסים להסתכל על הדברים הוליסטית ולשאול מה יגרום לאנשים לגלוש באינטרנט יותר ממה שהיה עד היום ובצורה חופשית. זה מבוסס על אמנת האו"ם שכל אחד יוכל להיות עצמאי ואוטונומי ללא עזרה של השכן.

ברמת הפוטנציאל אנשים עם עוורון יכולים לעשות הכל, לגלוש ולהיות ברשתות חברתיות, לעשות קניות ואימיילים ולעבוד בטלפונים חכמים – כל העולם פתוח להם וזה שינוי דרמטי עבורם. לא אדבר על איך הם עושים זאת. דברתי על איך הם עובדים עם קורא מסך ומה הם צריכים טכנולוגית כדי לגלוש אז עכשו נדלג על קטע זה.

כמו שאנו רואים את העולם – השולחן יציב על 4 רגלים וב-2 יפול. אנו רואים 3 אלמנטים שהעולם יהיה נגיש .

1 – טכנולוגיה – אתרים מונגשים. היא צריכה להיות ברמה מתאימה. את זה אנו משלימים

2 – מיומנויות – אנשים עם עוורון כדי להגיע למיומנות של לגלוש – זה נושא עמוק ואנו מטפלים גם בזה ומגדל אור שעוסקת בשירותים לאנשים ומוגבלי ראייה, היא עוסקת בזה אבל זה לא מספיק.

כשאדם כלשהו עם לקות מוגדרת או לא – נתקל בקשיים באינטרנט. לא מוצא איפה הטופס למילוי, או איך נראות בדיקות הדם או איך להזמין פנקס צ'קים וצריך עזרה. אז אני מתקשר למוקד התמיכה הארגוני ועוזרים לי לעשות את הפעולות – לא לעשות במקומי. לא רוצה שהנציג ידע עלי דברים פרטים ואולי אני רוצה גם להזמין חבילת נופש באמצע הלילה כדי לקבל מחיר טוב אז העזרה האמיתית היא לעזור לי לעשות דברים לבד.

זיהינו די מזמן שאנשים גם כשהמערכות מונגשות ויש להם מיומנות עדין הם מתייאשים אם לא מקבלים תמיכה אז השימוש נמוך ביחס לפוטנציאל. אז הקמנו מוקד תמיכה טלפוני שמאויש על ידי אנשים עם בעיות ראיה. כל מי שיש לו בעיה עם טכנולוגיה יכול לפנות אלינו ואנו נותנים עזרה.

אנו במוקד נותנים עזרה לדברים גנריים, עבודה באינטרנט אופיס, תכנות מידע וכו'. לאתר ספציפי אנו מקשרים עם האתר לומדים לעומק מקבלים שם משתמש ונותנים תמיכה. רוב האנשים לא מדברים על זה. דברתי על זה עם ערן. יש עמדה לנגישות שמחייבות את מוקד התמיכה העירוני להיות מונגש.

אנחנו עובדים היום עם תומכים באתר של ביטוח לאומי, זכינו החודש בפרס של 0 פרוג'קט – פרויקט עולמי מכובד. וטלי שעובדת במוקד תתן כמה דוגמאות קצרות כדי להסביר לכם איך אנו עוזרים לאנשים אנו מקבלים הרבה מכתבי תודה וזה משנה את שימוש האנשים העוורים באינטרנט.

שלום אני טלי

עוורת במלידה ועובדת במגדלור גם כנציגה וגם בודקת נגישות של אתרים ואפליקציות.

כמה דוגמאות: פניה אחת היתה של בחורה עוורת חרשת. אחיה פנה עבורה. החלום שלה היה- היא קוראת ברייל – לא שומעת קורא מסך. החלום שלה – לגלוש באינטרנט להוריד כתבות ולעשות ספר מתכונים שתוריד מהאינטרנט. האח אמר – אני עושה את זה בשבילה אנו משתמשים בקיצורי מקלדת אז הסברתי לאחיה איך לגלוש באתרים כמו ווינט וואלה ואיך להגיע לכתבה רצוי איך לחפש כתבה ואיך להוריד מתכון ולהוריד ספר מתכונים וכמה זה שינה את החיים. כי חייה מעבר למחשב ותכנת קורא מסך קשה לה לתקשר אז השינוי שזה גרם לה היה ממש ממש מרגש.

עוד דוגמה – בחורה עיוורת שבקשה לדעת איך לראות טלוויזיה דרך האינטרנט. אז ישבתי והסברתי לה איך לגלוש בערוץ 10, 2 ואיך להוריד אפליקציה של מקו והיא שמחה שהיא יכולה לראות מה שהיא רוצה וערוץ 2.

עוד דוגמה – יש אתרים שצריך להוריד מהם קובץ מסוים ואדם מוצא אותו אבל לא יודע איך להפעיל – או שכפתור לא נגיש וזה דחוף לו.

אז בחור זה פנה אלינו ואמר – לא מצליח להוריד קובץ נכנסתי אתו לאתר וממש שניה הסברתי לו איך להגיע לכפתור איך ללחוץ ולהוריד קובץ – הדברים הקטנים האלה כל כך יכולים לשנות ולשפר את החיים של אנשים עם עוורון או לקות ראיה שמנסים לחיות בצורה נורמטיבית כמו כל אדם מהשורה,

גבי – אנו רוצים לתת פתרון כללי לכלל הלקויות החושיות אנו תומכים בשתוף פעולה עם המכון לקידום החרש .

מיכל – אחרונה חביבה – זו שמנגישה לנו את הכנסים מבחינת שמע –

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן