Skip to main content

נכים ואופנוענים יתקעו את הנתיב המהיר?

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

בדיון שנערך השבוע בוועדת הכלכלה, בעניין תקנות המאפשרות את הפעלת הנתיב המהיר בכניסה לתל-אביב, התברר כי פקידי הממשלה מתנגדים למתן פטור מתשלום עבור השימוש בנתיב לרוכבי אופנועים ונהגים בעלי מוגבלויות.

זאת בניגוד מוחלט להסכם אליו הגיעו בדצמבר האחרון יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס, ושר התחבורה ישראל כץ.

נציגי משרדי האוצר והתחבורה הסבירו לחברי הוועדה כי שימוש התחבורה הציבורית בנתיב המהיר, שאמור להיפתח לתנועה עד סוף השנה, עשוי להפגע. זאת במידה ובעלי כלי פרטיים – כולל נכים ואופנוענים – מסוגים שונים, יקבלו פטור מתשלום עבור נסיעה בו.

בנוסף, פקידי משרד התחבורה טענו כי שימוש של רוכבי דו-גלגלי בנתיבי תחבורה ציבורית, עלול ליצור סיכון בטיחותי – הן לרוכבים והן לתחבורה הציבורית.

להפתעת הנוכחים באולם הוועדה, ח"כ אקוניס לא נראה מוטרד מהתנגדות פקידי האוצר ומשרד התחבורה. לדבריו, מי שקובע את מדיניות הממשלה הם השרים – ולא הפקידים. אקוניס אמר כי הסיכום אליו הגיע בדצמבר עם שר התחבורה, לפיו תותר נסיעת רוכבים ונכים ללא תשלום, ימומש בסופו של דבר ולמרות התנגדות הפקידות הבכירה.

ראוי להזכיר כי העבודות בנתיב המהיר, המוקם בין מחלף נתב"ג ומחלף קיבוץ גלויות בתל-אביב, נעצרו לפני מספר חודשים, ועדיין לא ידוע מתי יחודשו. הסיבה לכך היא מחלוקת בין המדינה והזכיינית, חברת שפיר הנדסה, בעניין שינוי בלתי מתוכנן בתוואי הנתיב. טעות בתכנון הנתיב גרמה לכך שחלקו האחרון של הנתיב, באורך של 600 מטר, לא ייכלל בפרויקט.

לאחר גילוי הטעות, התעוררה מחלוקת חריפה בין המדינה והזכיינית, באשר להשפעת קיצור הנתיב על הכדאיות הכלכלית של הפרויקט – וכן על גובה הפיצוי שתשלם המדינה לזכיינית בגלל הטעות. המחלוקת אמורה להיפתר על-ידי בורר, אולם עד מציאת פתרון שיהיה מוסכם על שני הצדדים, הופסקו העבודות בנתיב. נציגי האוצר בדיון היום אמרו כי לאחר שתחזור הזכיינית לעבודה, יוותרו כשבעה חודשים עד שתסתיים הקמת הנתיב.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן