Skip to main content

חדשות

נכים וקשישים לא יוכלו להשתתף בטכסי יום הזכרון

קטגוריה: חדשות העמותה

בסקר שערכה עמותת נגישות ישראל בקרב 77 רשויות מקומיות נמצא הנתון המדהים ש 83.2% מטכסי יום הזיכרון אינם נגישים לנכים.

לטבלת הסקר

לקראת טכסי יום הזכרון עמותת נגישות ישראל שלחה מכתבים למשרד הבטחון ולכל הרשויות המקומיות בבקשה להקפיד ולתכנן טכסים נגישים שיתאימו להשתתפות נכי צה"ל, אנשים עם מוגבלות בכלל ורבים מההורים השכולים שרבים מהם עם מוגבלות בשל גילם.

בעוד משרד הבטחון הקפיד לפרסם את נגישות בתי העלמין הצבאיים ואתרי ההנצחה לאנשים עם מוגבלות, לא הגיעו תגובות מהרשויות המקומיות. בהמשך פנינו טלפונית ל 117 רשויות לברר מה נעשה לקידום הנגישות בטכסי יום הזכרון.

נדהמנו מהממצאים שגילינו ועיקריהם:

  • רק 40% מהטכסים נגישים באופן חלקי.
  • רק 16.8% נמצאו נגישים באופן מלא.
  • רק 15% נגישים ללקויות שמיעה.
  • רק 43% יהיו מקומות ישיבה למוגבלי הליכה / מתקשים בעמידה.

בישראל חיים כיום כ- 600,000 אנשים עם מוגבלות, כ- 150,000 מהם נכים קשים.
בטכסי יום הזיכרון ויום העצמאות הקרובים, רובנו נעמוד, חלקנו ישבו על כסאות גלגלים ונשיר את התקווה ובתוכו את המילים "להיות עם חופשי בארצנו". למשפט זה משמעות רבה גם לאנשים עם מוגבלות.

לצערנו לאור מצב הנגישות במקומות בו יתקיימו הטכסים המרכזיים ברשויות המקומיות בני משפחה וחברים של נופלים ובתוכם נכים וקשישים לא יוכלו להתייחד עם זכר חבריהם שנהרגו במערכות ישראל.

נציין כי צורכי הנגישות עבור נכים המתניידים באמצעות כיסא גלגלים כוללים חניית נכים, גישה נוחה מהחנייה למקום הטכס, שירותי נכים ומקום מוסדר לכיסאות גלגלים שממנו ניתן לראות ללא הסתרה. עבור לקויי שמיעה מוסיפים תמלול ושפת סימנים.

חשוב לציין כי לא מדובר בהשקעה כספית גדולה על מנת שגם אנשים עם מוגבלות יוכלו להשתתף בטכסים. כל שנדרש זה מודעות לנושא ומוכנות ע"י הנחיית גורמי ההפקה.

לדברי מר יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל, "עמותת נגישות ישראל הוקמה על מנת לאפשר את השתלבותם בחברה, בשוויון, בזכות, בכבוד ובמקסימום עצמאות של אנשים עם מוגבלות החיים בישראל, אין דבר יותר חשוב וערכי מלאפשר לאנשים עם מוגבלות להשתתף בכבוד, שוויון ונגישות בטכסי יום הזכרון."

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן