Skip to main content

חדשות

נפתח רשמית של אולפן ההקלטות הראשון בישראל לספרי שמע בערבית

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

בימים אלו מתרקם שיתוף פעולה בין נגישות ישראל לבין אלמנארה – עמותה לקידום העיוורים בחברה הערבית בישראל. שיתוף הפעולה החל במסגרת התוכנית לחיזוק ארגוני אנשים עם מוגבלויות בצפון מטעם שתי"ל והג'וינט בהנחייתו של מר פטריק לוי. במסגרת זו נרקמו קשרים ענפים בין מנהיגי הארגונים הללו שאחד מהם הוביל לחנוכת מרכז הקלטות חדש לספרי שמע בערבית.

וכך, ב 6 בינואר פתחה עמותת אלמנארה את שנת הפעילות 2010 עם טקס הפתיחה הרשמי של אולפן ההקלטות לספרי שמע בערבית שהינו הפרויקט הראשון מסוגו בארץ.

האירוע נערך במרכז הרב-שרותי של אלמנארה, והשתתפו בו מספר רב של תומכי אלמנארה מפורסמים ואנשי ציבור שכללו את סגן ראש העיר של נצרת מר עלי סלאם, מנהל סניף בנק הפועלים בנצרת מר חיים כהן, מר מושיקו וסרמן, מנהל אולפן ההקלטות CTV מקבוצת פישמן ומספר אנשי עסקים מקומיים.

האירוע החל עם גזירת הסרט על ידי מנהל העמותה עו"ד עבאס וצוות אלמנארה. לאחר מכן נערכה הצגה של פעילות אלמנארה, ולאחריה הוצג סרט קצר על אולפן ההקלטות שכלל דוגמאות מן ההקלטות שהופקו עד כה. עמותת אלמנארה העניקה תעודות הוקרה לתומכי אולפן ההקלטות של אלמנארה, בכללם קבוצת פישמן, בנק הפועלים ומספר אנשי עסקים מקומיים. לסיום נערכה הופעתו של הזמרת המפורסמת תגריד עבסאווי, ששרה מספר משיריה המפורסמים.

אולפן ההקלטות ינוהל על ידי מתנדב אלמנארה הוותיק מוחמד איכתילאת, ואלמנארה מתכננת לגייס מתנדבים נוספים מקרב השחקנים או האומנים שיקריאו את הספרים לגרסא המוקלטת. זוהי תהייה הזדמנות מצוינת עבור אלמנארה לחשוף קהילה זו לעולם האדם העיוור ולעודד התנדבות בקרב הקהילה הערבית.

מנהל אלמנארה עבאס ציין שהפרויקט יהווה צעד עצום להרחבת האופקים עבור האנשים העיוורים ולקויי הראיה בחברה הערבית, ושספרים מוקלטים מתחומי החינוך, הספרות היפה, המדעים וכו', יספקו הזדמנויות רבות לפיתוח עצמי והנאה. בנוסף, עמותת אלמנארה מתכננת את הקמתה של תחנת רדיו באינטרנט שתשודר מתוך אולפן ההקלטות.

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן