Skip to main content

חדשות

סך 5 מ` ₪ אושר לכיבוי שרפות מהאוויר בצפון ועוד 17 מ` ₪ אושרו למיגון בתי חולים בקו העימות

קטגוריה: Access Israel News

עוד סך 5 מ` ₪ אושר לתגבור נקודות הזנקה של מד”א ביו”ש * הושג סך 1,5 מ` ₪ מהאוצר כמצ`ינג לסך דומה מהגו`ינט עבור פעילות להעברת נכים מהצפון למרכז הארץ * אושרו תקנות להפחתת התמלוגים מחברות הטלפון הנייח * יו”ר ועדת הכספים: אם לא יימצא מייד סך 1,5 מ` ₪ לרכישת רנטגן דיגיטלי לבי”ח ”זיו” בצפת לא יאושרו בועדה תקציבים למשרד הבריאות
_______________
סך של 5 מ` ₪ אושר ביום רביעי פה אחד כהעברה תקציבית מהאוצר עבור הוצאות כיבוי האש באמצעות מטוסים בעת אירועי המלחמה ביישובי הצפון. האישור ניתן יום אחד בלבד לאחר שפורסם בכלי התקשורת על השבתת שירותי הכיבוי מהאוויר לרגל העדר תקציב. אם הוספת סכום של 5 מ` ₪, שאישרה ועדת הכספים, יגדל תקציב נציבות כבאות והצלה מסך שנתי של 16 מ` ₪ ל-21 מ` ₪ .

מלבד אישור זה אישרה הועדה גם סך של 19 מ` ₪ עבור הוצאות מיגון בתי החולים בקו העימות ובסכום זה נכלל גם סכום עבור תכנית רכש רב שנתית לבית החולים ”ברזילי” באשקלון. במהלך ההצבעה על אישור העברה תקציבית זו העלה שוב ח”כ מגלי והבה את דרישתו, שכבר הועלתה בישיבות קודמות של הועדה, לממן את רכישת מכשיר רנטגן דיגיטלי עבור חדר המיון של בית החולים ”זיו” בצפת. לדבריו, פצועי אירועי המלחמה בישובי הצפון ובכפרי דרום לבנון נאלצים לעבור צילום בבתי חולים אחרים, דוגמת בית החולים בנהריה, כדי שרופאי בית החולים ”זיו” יוכלו לתת להם את הטיפול הרפואי הנדרש. ”זהו מצב חמור שיש לשנותו מייד עקב הפגיעה הישירה מטיל קטיושה בבית החולים ”זיו”, טען ח”כ והבה. בתגובה השיב יו”ר הועדה , ח”כ יעקב ליצמן, כי אם משרד הבריאות לא ימצא מקור תקציבי, בסך 1,5 מ` ₪, עבור רכישת מכשיר רנטגן דיגיטלי לבית חולים ”זיו” מייד – ועדת הכספים לא תאשר העברות תקציביות שנועדו למשרד הבריאות.

ועדת הכספים גם אישרה את בקשת האוצר להעביר סכום של 5 מ` ₪ לתקציב משרד הבריאות עבור תגבור נקודות ההזנקה של ארגון מד”א ביו”ש. נציג האוצר השיב בועדה, בתשובה לשאלת ח”כ ליצמן, כי מתקיימים עתה דיונים עם ארגון מד”א על מתן תוספת תקציבית לארגון מד”א עקב פעולותיו הרבות בימי המלחמה בצפון. מקדמה בסך 3 מ` ₪ כבר הועברה לארגון על החשבון. עוד אישרה הועדה, בין היתר, סכום של 15 מ` ₪ מהאוצר לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לצורך הוראת הבטיחות בדרכים במערכת החינוך.

בישיבת ועדת הכספים הודיע מנהל אגף השיקום במשרד הרווחה, שלמה אלישר, כי משרד האוצר הקציב סכום של 1,5 מ` ₪, במסגרת פתרון מיידי לסוגיית העברת נכים מישובי הצפון למרכז הארץ. לסכום זה יצטרף כ-מצ`ינג סכום זהה מטעם ארגון הג`וינט. הפתרון המפתיע לבעיית העברת הנכים למרכז הארץ התגלה במהלך דיון שקיימה הועדה, לפי בקשתו של ח”כ חיים אורון, על ה”התמודדות עם מצבם של אנשים עם מוגבלויות המתגוררים בצפון”. נציג ארגון הנכים, יואב קריים, סיפר בועדה כי הסיוע היחידי שקיבלו אנשים עם מוגבלויות היה בסך 200,000 דולר מטעם הג`וינט, מאז תחילת המלחמה. הוא סיפר שאנשי רשתות הרווחה המטפלים כל ימות השנה בנכים נטשו את הצפון והותירו את הנכים ללא טיפול. נציג ארגוני הנכים אבי אורון מסר כי לעמותה בשם ”מג”ן” (מענה גמיש – נכים) הגיעו 2,500 פניות בשבועות האחרונים עקב אירועי המלחמה מנכים המתגוררים בצפון. מתוך מספר זה פנו אישית 1,500 נכים. מדובר בנכים הסובלים מנכות פיזית, רפואית, חושית, נפשית ושכלית. נציג מטה מאבק הנכים, שי עמרוסי, גילה כי בצפת נמצאו שני נכים בדירה, שבה שהו במשך 3 ימים ללא אוכל ולא קשר עקב הפסקת חשמל בבניין. כל הדוברים ביקשו את סיוע משרד האוצר לצורכי הנכים בשעת מלחמה. ח”כ ראובן ריבלין הדגיש כי חברה שאינה דואגת לחסרי הישע שבה אינה ראויה להיקרא חברה. מ”מ יו”ר הועדה, ח”כ אמנון כהן, הדגיש כי האוצר חייב להקים צוות מיוחד, בראשותו של מנכ”ל משרד ראש הממשלה, ובהשתתפות כל יתר נציגי משרדי הממשלה וארגונים וואלנטריים כדי לטפל בחסרי הישע.

ועדת הכספים אישרה את בקשת שר התקשורת, אריאל אטיאס להפחית הדרגתית את שיעור התמלוגים שמשלמות חברות הבזק השונות משיעור של 3,5% מהכנסותיהן עד שיעור 1% בלבד, בשנת 2010. ההפחתה תחול על החברות המספקות שירותי טלפונים מקומיים ובינלאומיים כולל חברת ”בזק” וכן חברות הסלולר.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן