Skip to main content

חדשות

עדכון למעסיקי עובדים זרים בתחום הסיעוד

קטגוריה: חדשות העמותה

בעקבות פניית עמותת נגישות ישראל, משרד הפנים מפרסם הנחיות חדשות למעסיקי עובדים זרים בתחום הסיעוד. עיקר הדברים: הארכת תאריך אחרון להרשמה ללשכות הפרטיות עד ל- 30.4.2009, והארכת אשרות קיימות רק לנרשמים בלשכות הפרטיות.

נמשיך לפעול לשיפור הנהלים למען ציבור האנשים עם מוגבלות, ונעדכן בהישגים בהתאם.


משרד הפנים
רשות האוכלוסין, ההגירה ומעברי הגבול

הודעה חשובה למעסיקים עובדים זרים בסיעוד!

להלן הפרטים אודות שינוי שיטת ההעסקה והרישום של מעסיקים ועובדים זרים בענף הסיעוד. מידע זה עלול להשפיע על זכותך להמשיך להעסיק עובד זר וכן על מעמדו והמשך שהותו בישראל של העובד שהינך מעסיק:

  1. על פי שיטת ההעסקה החדשה לעובדים זרים בענף הסיעוד, כל עובד זר וכל מעסיק סיעודי חייב להיות רשום בלשכה פרטית בעלת רישיון והיתר חדש.
    לרשימת הלשכות הפרטיות המורשות
  2. לצורך הרישום, על העובד והמעסיק ליצור קשר עם אחת הלשכות הפרטיות המורשות ולחתום על טופס בקשה להירשם בלשכה. מיד לאחר החתימה על הטופס, על הלשכה למסור לעובד ולמעסיק מכתב השמה בעברית ובשפה שהעובד הזר מבין, המאשר כי העובד והמעסיק נרשמו בלשכה.
  3. לשכה פרטית אינה רשאית לגבות תשלום מהמעסיק או מהעובד הזר בגין עצם הרישום. הלשכה כן רשאית לגבות עד 70 ₪ לחודש מהמעסיק עבור שירותים שהיא חייבת לספק, כגון ביקורים בבית המטופל, סיוע בפתרון בעיות בהעסקה, וסיוע בהסדרת ביטוחים ובהארכת תוקף היתרים ואשרות וכדו', כן הלשכה רשאית לגבות עד 2000 ₪ מהמעסיק במקרה של תיווך/השמה של עובד זר חדש לעבודה אצלו. פירוט חובות הלשכה לפי השיטה החדשה מופיע ב"דף מידע" באתר האינטרנט הנ"ל.
  4. על המעסיקים להירשם בלשכה באופן מיידי. מעסיק שלא ירשם בלשכה פרטית עד ליום 30.4.09 לא יהא רשאי להמשיך להעסיק עובד זר, ועובד זר לסיעוד שלא ירשם בלשכה פרטית עד לתאריך האמור לא יהא רשאי להמשיך לעבוד בישראל. כמו כן, החל מיום 14.1.09, הארכת תוקף אשרת עבודה של עובד סיעוד תעשה רק לאחר שהעובד ומעסיקו נרשמו בלשכה.

מכתב המפרט את ההסדרים החדשים ישלח בדואר לכל המעסיקים בענף הסיעוד בימים הקרובים. יש לעיין באתר האינטרנט www.moital.gov.il/ovdimzarim לעדכונים ומידע נוסף.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן