Skip to main content

חדשות

פטורים והקלות בעקבות הרביזיה – עו"ד מי-טל גרייבר שוורץ, סמנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי

קטגוריה: חדשות לאנשי מקצוע

שלום ובוקר טוב.

לפני שאני מעמיסה בנושאי חוקים, היה פה יורם הכהן והוא ספר – אנו גוף נייטראלי שמטרתו לשמור על חופש האינטרנט. אנו פה למענכם. אנו בכנסת פעמים בשבוע ודואגים שלא תהיה צנזורה לאינטרנט. מי שנפגע מוזמן לפנות. לצערנו יש הרבה פגיעות ואנו המרשם הישראלי של הדומיין.

פטורים.

יש שלושה סוגים

ראשון -כלכליים:

קצת מסובך . מי שהמחזור הכספי שלו נמוןך מ-100,000 שח בשנה או הוא עוסק פטור מוזמן להגנגיש אתר אבל לא חייב. מי שהמחזור הכספי שלו נמוך מ-300,000 קבל פטור עד 2020 ואז האתר שלו, בהנחה שהוא קיים יוכל לבחון אם נכנס לפטור שהוא פטור לאתר קיים במחזור של מתחת למליון שח.

מי שבאתר קיים שקיים היום, ממחר כל אתר שעולה הוא חדש. אז מי שמחזור שלו נמוך ממליון שח לא חייב להנגיש אבל לפרסם את דרכי ההתקשרות אתו כדי שאנשים עם מוגבלות יקבלו את המידע ויוכלו לברר דברים. הפרסום יכול לבצע על ידי אתר האינטרנט של החייב או כל אתר אחר שמבצע פרסום. יש הרב אתרים שעושים זאת בהנחה שהם נגישים.

בחינת המחזור הכספי צריכה להיות אחת לשלוש שנים. אם האתר שלי הוא אתר קיים והמחזור שלי פחות ממליון יש לי פטור עד שלוש שנים ואז אבדוק.

המחזור הכספי הוא הממוצע במהלך 3 שנים אחרונות. שנה עם 0 לא נחשבת.

אם נפרט יותר – בעל אתר חדש נדרש להיות נגיש, זה שמחזור הכספי שלו הוא מעל 100,000 וקטן מ-300000 פטור עד 2020 ואם יש לו אתר קיים והמחזור שלו בין שני סכומים אלה – צריך אז לבדוק אם הוא נכנס לפטור עד למליון שח.

פטור טכנולוגי נועד להקל על מי שיש בעיה טכנולוגית באתר שלהם ולא יכולים לבצע הנגשה. המחוקק אפשר זאת. הוא ניתן בעצם לתקופות מוגבלות. לא היה בתקנות המקוריות זה היה ברוויזיה וזה היה כי הטכנולוגיה משתנה ומתחדשת ומה שצריך לקבל פטור השנה אולי לא יקבל עוד שלוש שנים ויהיו טכנולוגיות מקבילות. זה ניתן ל-3 שנים ואז אפשר להאריך לעוד 3 שנים ואחרי 6 שנים אם עוד יש בעיה – אי אפשר יהחה לקבל פטור – זה יהיה כרוך באישור מיוחד של הנציבות.

זה כרוך במילוי טופס שמפורסם באתר הנציבות. צריך לחתום על זה מורשה נגישות שירות. לא צריך להעביר לאישור הנציבות ואפשר להמשיך עם אישורים אלה הלאה.

לבקשת אדם עם מוגבלות, זה עובר לכל אורך התקנות – יש להנגיש מידע זה גם אם קבלת פטור טכנולוגי. בהצהרת הנגישות יש לפרסם את דבר קבלת הפטור.

פטורים מיוחדים – אתר שמבוסס על רשת חברתית – צריך לבצע התאמות נגישות רק כאלה שהנגישות מאפשרת.

אתר שמיועד לקב' סגורה למשל לטובת טיול או קורס – יש עקרונות שיכולים לפטור אותו מהנגשה. קב' שנהנית מזה – לא יותר מ-500 איש, התוכן צריך להיות נגיש. יש לדאוג לו.

אזור אישי- מיכל הזכירה ואחזור- זה אזור שהכניסה אליו בהזדהות אישית והוא מכיל מידע. אתרים של בנקים עם מידע שלנו, הם קבלו פטור להנגשת המסמכים האישים עד 31.12.21. כי זה מסובם יותר להנגיש אבל אם אדם עם מוגבלות מבקש יש לנהגיש תוך 14 יום.

פרסומות קבלו פטור בתנאי שיש הנגשה חלופית – מה אומרת הפרסומת ומה היא נותנת. ההנגשה לא חייבת להיות עקב התקנות יש הרבה יסבות להנגיש אבל מי שלא ינגיש יש קצת איומים.

יש מסלול מנהלי הנציבות חייבת לדאוגת שהתקנות יבוצעו ולהטיל קנסות.

יש מסלול אזרחי שמאפשר תביעה ללא הוכחת נזק עד 50,000 עם הצמדה, שזה 62,000, יש עילה לתביעה ייצוגית ובואו לא נגיע לזה.

אלה סכומי מקסימליים ובתי המשפט, כשמקרים אלה יגיעו – יכולים לקבוע סכומים נמוכים יותר.

דבר חשוב שהרוויזיה הוסיפה – אפשרות או חובה נכון יותר, על מי שרוצה להתלונן שמשהו לא נגיש באתר – לפנות לחייב לפני כן ולתת לו התראה לתיקון הטעות – עד 60 יום הוא יכול לתקן את הטעות. זה לא נועד לתת אפשרות לחייבים להגיד – אני לא צריך להנגיש אלא אם יפנו אלי. לא יספיקו ב-60 יום. זה נועד שאם יש תקלה או משהו לא נגיש – אנו דורשים מהנציבות לתת זמן כדי שאיום התביעות לא יהיה גדול מדי . אם השירות נדרש תוך פוחת מ-60 יום יש לנסות להנגיש עוד לפני.

כמו שמיכל אמרה – חובת ההנגשה היא על הבעלים הפעיל או המנהל של האתרץ מי שסוחר, מפתחים של האתר – יש סעיף משפטי וקיים גם באתר, וגם המצגת תופיע באתר האיגוד – מוזמנים להכניס לחוזה עם החברה.

הנגשתי – איך אני מוודא שלא יתבעו אותי?

אם חברה חיצונית מנגישה עבורכם יש לבדוק שהכל עומד בתקן 5568. יש תקן ויש הפניה לאתרי האיגוד והניצבות . מומלץ לבדוק עם קורא מסך או לחלופין להעזר בקבוצת בדיקה – אנשים עם מוגבלות שיגידו עם יש בעיה משהו לא עובד.

אם הנגשתם נכון ובמועד – יש להמשיך ולהנגיש שתכנים גם אחר תכנים חדשים שעולים ולשמור על האתר נגיש.

הצהרת נגישות – יש להצהיר שבוצעו התאמות נגישות. אין צורך לקבל אישור מגוף חיצוני ההצהרה היא שלכם. ויש לכם 60 יום לתקן. הטכנולוגיה מתפתחת כל הזמן ויש פה שלל חברות שלא היו לפני 3-4 שנים. זה הולך ומתרחב. חלק מהסוגיות הטכנולוגיות ייפתרו במהלך השנים והאינטרנט יהפוך לנגיש יותר לאנשים עם מוגבלות.

אם אינכם בטוחים במשהו – ישפה את פרטי האיגוד – אתם מוזמנים לפנות.

אתר איגוד האינטרנט הישראלי יש בו הרבה מידע – ולא – תפנו אלינו.

מיכל – לא משחררת לפני עוד כמה מילים. תודה רבה למיטל.

שלושה דברים קצרים לפני ההפסקה.

מידע על הקורסים יש בדוכן העמותה ובאתר האינטרנט. שאלות – נשמח להשיב בחוץ.

הפסקה עד 11.

שאלו אותי גם על הנגשת מידע – יהיה סשן שאלות תשובות בסוף. בדוכן נשמח לענות על שאלות. מיטל – אם אפשר לשים את.. שלום חנוך. מגיע להופיע באירוע התרמה. נשמח אם תבואו תקנו תפיצו.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן