Skip to main content

פינוי מוטס של נפגעי תאונות דרכים

קטגוריה: Access Israel News

וועדת הכלכלה קיימה דיון בנושא פינוי מוטס של נפגעי תאונות דרכים. מנהל מחלקה הכלכלית של איגוד חברות הביטוח בוועדת הכלכלה: "מד"א וחברת להק מזניקות מסוקים לפינוי פצועים על מנת להגדיל את רווחיהן הכספיים". יו"ר הוועדה ח"כ ישראל חסון: "אם השירות הזה ייגרע ממדינת ישראל ויעלה בחיי אדם, הכתובת שלי לעניין הזה זה הממונה על הביטוח".

וועדת הכלכלה קיימה הבוקר דיון בנושא פינוי מוטס של נפגעי תאונות דרכים. בדיון עלתה תמונה מדאיגה לפיה חברות הביטוח אינן מאשרות החזרים לפינויים רבים של נפגעים באופן מוטס.

עו"ד בתיה לונדון מחברת מנורה, אמרה בדיון כי  "למרות שחברת הביטוח היא גוף כלכלי, בסופו של דבר את העלות על הפינוי המוטס משלם כל הציבור. כל ייקור של הוצאות גורם באופן ישיר להעלאת הפרמיות. העלאת הפרמיות חלה על יכולנו"

בתגובה לכך אמר יו"ר הוועדה ח"כ ישראל חסון:

"אינני מוכן שפינוי של הילד שלי אם הוא נפגע בתאונה יהיה כפוף לשיקולים כלכליים ולשיקולי פנקס הצ'קים. החולה ישכב בצומת וידמם לו , ואנחנו נשב וננהל דיונים על דקויות. אם משרד הבריאות היה אומר לי שאחוז הפינויים הוא באחוזים הדומים לשאר העולם, היינו מנהלים דיוני התנהלות."

שמואל מלכיס, איגוד חברות הביטוח טען בדיון כי מד"א וחברת להק מזניקות מסוקים לפינוי פצועים על מנת להגדיל את רווחיהן הכספיים  "יש חשש שיש להם שאיפה כזאת, כיוון שמבחינה כלכלית יש לחברת להק שאיפה להזניק כמה שיותר.חברת להק עושה יד אחת עם מגן דוד אדום ומזניקה הזנקות מיותרות. אני חושש שהשיקול שלהם הוא לא תמיד שיקול רפואי."

מנכ"ל להק תעופה, שרון שילה: "חלק מחברות הביטוח מעדיף שנפגעי תאונות דרכים ימותו כי זה עולה להם יותר בזול.

לחברת להק אין שום שיקול מקצועי בפינוי פצועים והשיקול הוא של מד"א בלבד. חבל שחלק מחברות הביטוח מנסות לעוות את המציאות וזאת על מנת להתחמק מתשלום"

יו"ר הוועדה ח"כ ישראל חסון: "זאת עוד חולייה בשרשרת של הפקרת פריפרייה. זוהי אינה הפעם הראשונה שהמפקח על הביטוח תורם להפקרה זאת..

לי ברור לחלוטין שמד"א מזניקה מסוקים לפי קריטריונים מקצועיים, והאמירה שקיים חשד שמד"א עוסקת זה שלא משיקולים מקצועיים היא אמירה חמורה עד מאוד וטוב שלא היתה נאמרת. מבחינתי זה בערך להגיד שרופא מנתח פותח את הבטן מתוך סקרנות. אני מצפה מחברות הביטוח לעמוד בדרישות החוק ולשאת בתשלומים לכל מי שעוסק בהצלת חיים, בין אם זה מד"א ובין אם זה בהטסה ולהמשיך לעבוד לפי קריטריונים מקצועיים.

אני פונה למפקח על הביטוח בדרישה כי בעוד 3 שבועות תביא בפני הוועדה דין וחשבון ותסביר האם חברות הביטוח עומדות במצוות החוק, משום שבעיני אם השירות הזה ייגרע ממדינת ישראל ויעלה בחיי אדם, הכתובת שלי לעניין הזה זה הממונה על הביטוח."

מקור: משה קלוגהפט, דובר וועדת הכלכלה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן