Skip to main content

חדשות

פיצול תשלום המענק החד פעמי הניתן כפיצוי לנפגעי פוליו

קטגוריה: Access Israel News

הודעה לעיתונות מטעם ועדת העבודה, הרווחה והבריאות

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשות ח”כ יצחק גלנטי דנה מחדש בעניין הצעת חוק במסגרת חוק ההסדרים, הקובעת פיצול תשלום המענק החד פעמי הניתן כפיצוי לנפגעי פוליו. את הבקשה לדיון מחדש (רביזיה) הגיש ח”כ אלי אפללו.

חוק פיצוי נפגעי פוליו קובע כי נפגע פוליו שלקה במחלה זו בישראל, יקבל פיצויים בהתאם לשיעור הנכות שנקבע לו. הפיצוי מורכב ממענק חד פעמי הנע בין 50,000 שקלים חדשים ל-120,000 שקלים חדשים, ומקצבה חודשית (או מענק במקום קצבה). גובה המענק והקצבה נקבע לפי שיעור הנכות שנקבע לנפגע הפוליו.

בהצעת החוק ביקשה הממשלה לקבוע שהמענק החד – פעמי ישולם בשני תשלומים: התשלום הראשון לאחר קביעת זכאותו של הנכה לפיצוי, והתשלום השני בתום שנה לאחר מועד התשלום הראשון. כן הוצע לקבוע כי תיקון זה יחול על מי שטרם שולם לו המענק גם אם הגיש תביעה לקבלת הפיצוי האמור לפני תחילתו של חוק זה.

בדיון היום, על פי הצעת הפשרה של יו”ר הוועדה ח”כ יצחק גלנטי התקבלה הצעת החוק בשינוי סעיף התחילה: הוחלט שהצעת החוק תחול רק על מי שהגיש את הבקשה לקבלת פיצוי לאחר תאריך ה- 9/12/07 .

הצעת הפשרה של ח”כ גלנטי התקבלה על ידי נציגי האוצר ונציגי הנכים.

מנתונים שהוגשו לוועדה: עד כה הגישו בקשות 3000 נכי פוליו, שולמו ל- 1400 נכים מענקים בעלות של 140 מיליון ₪, נדחו 600 בקשות ונותרו לטיפול עוד כ- 1100 בקשות. נראה כי המספר הסופי יהיה 4300 בקשות.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן