Skip to main content

חדשות

פניות ציבור בנושא מערכות אוורור בהוסטלים לקשישים ובמקבצי דיור

קטגוריה: Access Israel News

הוועדה לפניות הציבור קיימה ישיבת ועדה בנושא פניות ציבור בנושא מערכות אוורור בהוסטלים לקשישים ובמקבצי דיור.

הוועדה התכנסה בעקבות פנייה לוועדה של דיירי מקבץ ”בית דניאל” בחדרה. מהפנייה לוועדה עולה כי אין בבניין המקבץ מערכת אוורור בכל הפרוזדורים, המעליות וחדרי המדרגות. כמו כן בכל דירה יש חלון אחד בלבד ובמקלחות ובשירותים אין חלונות כלל. לדבריהם, בעיה זו גורמת להם נזק בריאותי.
עוד עולה מהפנייה כי בבניין יש חדר טרנספורמציה הפולט גלים אלקטרומגנטיים חזקים אשר מפריעים לקליטת תחנות רדיו וטלוויזיה. בנוסף לכך יש חשש לקרינה ממקור זה.

יו”ר הוועדה, ח”כ סופה לנדבר ציינה כי ביקרה במקבץ. לדבריה, קיים מחנק במסדרונות והמצב שם בלתי נסבל. ח”כ לנדבר ציינה כי תקנות התכנון והבנייה אינן כוללות הנחיות או דרישות מיוחדות להתקנת מערכות אוורור במסדרונות ההוסטלים, מקבצי הדיור או בתי האבות עבור האוכלוסייה המבוגרת.

מר רומן גישר, סגן ראש עיריית חדרה ציין כי היעדר מערכות האוורור במקום גורם לתחלופת אוויר לקויה במסדרונות, גרמי המדרגות והמעליות. הדיירים מדווחים על קשיי נשימה ובעיות בריאות הנובעות לטענתם עקב מצב זה.

מר חביב קצב, מנהל אגף בכיר לדיור במשרד הקליטה הודיע כי עד סוף ספטמבר יגיע מהנדס מטעם המשרד למקבץ דיור זה ובהתאם לחוות דעתו של המהנדס ינהג משרד הקליטה. מר קצב ציין כי כיום אין תקן אוורור לבניין רגיל.

מר יוסי אבוטבול , מנהל מרחב ירושלים ויו”ש בחברת עמידר ציין כי מקבץ הדיור ”בית-דניאל” נבנה באופן ייעודי עבור האוכלוסייה המבוגרת והינו עומד בתקנות והקריטריונים הדרושים. על-פי תנאי המרכז, לא תוכננו חלונות או מערכות אוורור במסדרונות המבנה.

הגב` אורה חריש, סגנית מנהלת אגף נכסים במשרד הבינוי והשיכון ציינה כי בהוסטלים יש אוורור והבעיה קיימת רק במקבצי דיור שבאחריות משרד הקליטה.

בסיכום הישיבה, יו”ר הוועדה, ח”כ סופה לנדבר הודיעה כי :

1. הוועדה תקיים ישיבה נוספת בהתאם להמלצת המהנדס, לאחר שיבדוק את המקום.

2. בכוונתה לבדוק את האפשרות לחייב תקן לאוורור בבניינים רגילים, שעד כה לא קיים.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן