Skip to main content

חדשות

פניות ציבור של מבוטחי שירותי בריאות כללית בנושא הפסקת השתתפות בשיעורי הרכיבה הטיפולית

קטגוריה: Access Israel News

הוועדה דנה היום בפניות ציבור של מבוטחי שירותי בריאות כללית בנושא הפסקת השתתפות בשיעורי הרכיבה הטיפולית. ישיבת המשך לישיבת הוועדה שהתקיימה ב- 19 ביוני 2007.

הוועדה התכנסה ב-19 ביוני 2007 בעקבות פניות ציבור בנושא הפסקת השתתפות שירותי-בריאות כללית במימון שיעורי רכיבה טיפולית באזור המרכז.
בישיבה הקודמת טענו נציגי החוות כי בעקבות קריסת ”רותם מדיקל” התאחדו בעלי החוות על מנת לטפל בבעיה שנוצרה בהתקשרות עם קופת חולים כללית.
לדברי מנהלי החוות, לאחר הפסקת פעילותה של חברת ”רותם מדיקל” הציעה שירותי בריאות כללית לחוות שהיו קשורות עמה דרך חברה זו להתקשר עמן באופן ישיר, ולצורך כך הציעה להן חוזה התקשרות חדש. לטענת מנהלי החוות, החוזה החדש הוא דרקוני, שמחמיר מאוד עם החוות וכולל סעיפים חד-צדדיים.
מנהלי החוות ציינו כי קופת חולים כללית סירבה לנהל משא ומתן איתן ודרשה לחתום על ההסכם כמו שהוצע על ידי הקופה מבלי שניתן להכניס בו שינויים כלשהם.
נציגי החוות, שנכחו בישיבה הסכימו על הצורך בקביעת סטנדרטיזציה לנושא.
לדברי נציגי החוות קופת חולים כללית איימה ולחצה על כל החוות לחתום על החוזה החדש עם הקופה, אולם רק 9 חוות מתוך 32 חוות חתמו על ההסכם.
בסיכום הישיבה הקודמת פנתה יו”ר הוועדה, ח”כ סופה לנדבר לקופת חולים כללית בבקשה לחתום על חוזים עם מנהלי החוות תוך שבועיים ימים. כמו כן ח”כ לנדבר פנתה לשר הבריאות ולמנכ”ל קופת חולים כללית לבדוק את הליך ההתקשרות שעשתה קופת חולים כללית עם חברת ”רותם מדיקל”.
מטרת הישיבה הנוכחית לראות כיצד מיושמות ההמלצות של הישיבה הקודמת והאם המהלכים נעשים בשיתוף פעולה עם החוות.

מר פרץ גוזה, ראש מערך ביטוחי בריאות כללית מושלם ציין כי מאז הישיבה הקודמת הוקמה ועדה מקצועית שקבעה קריטריונים לתפעול החוות. כמו כן אנשי הצוות ביקרו ב-9 חוות ומתעתדים לבקר בחוות נוספות. מר גוזה אמר שבקופת חולים כללית לא מתכוונים להתגמש מול הקריטריונים. הבחינה היא בחינה מקצועית בלבד. לאחר שיקבעו ההיבטים המקצועיים, יקבעו גם ההיבטים הכספיים. ”מי שירצה להצטרף שיצטרף ומי שלא ירצה לא”.

ד”ר הקסלמן יגאל, מנהל רפואי – מערך ביטוחי הבריאות וכללית מושלם, ציין כי בביקור בחוות הוועדה שמה דגש להבטיח בטיחות בחוות כמו כן נבחנים היבטים של רישוי עסקים.
נציגי החוות שנכחו בישיבה ציינו כי מאז הישיבה הקודמת, קופת חולים כללית לא ביקרה בכל החוות ולטענתם בקשותיהם לביקור לעיתים לא נענות על ידי הקופה. נציגי החוות ברכו על הקמת הוועדה של קופת חולים כללית אך ביקשו שנציגי הקופה יבקרו גם בחוות שלהם. כמו כן ביקשו שיקבע מחיר שיוכלו לעמוד בו מבלי להוריד את הסטנדרטים המקצועיים. כמו כן הודיעו כי התקבלה פסיקת בית משפט שלפיה הם זכאים להחזר של 65% מהחובות של חברת ”רותם מדיקל” אליהם.
ד”ר ראובן מיטרני, יועץ אגף הרפואה לפיזיותרפיה בקופ”ח מאוחדת פנה למשרד הבריאות בבקשה להגדיר את מקצוע הרכיבה הטיפולית כמקצוע פרה-רפואי ולקבוע קריטריונים למקצוע זה. לדעתו, יש לקבוע כללי בטיחות, הכשרה והשכלה של העוסקים בתחום.
בסיכום הישיבה, יו”ר הוועדה ח”כ סופה לנדבר הודיעה כי:
1. ח”כ לנדבר הודיעה כי הוועדה תקיים ישיבה נוספת בנושא לפני פתיחת שנת הלימודים.
2. ח”כ לנדבר ביקשה מקופת חולים כללית לבקר בכל החוות לרכיבה טיפולית ולבדוק אותן.
3. ח”כ לנדבר הודיעה שתגיש הצעת חוק אשר תסדיר את נושא הרכיבה הטיפולית בארץ.
4. ח”כ לנדבר ביקשה מנציגי קופת חולים כללית לקבל את המלצות הוועדה שהוקמה בנושא.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן