Skip to main content

חדשות

צפו: עמותת נגישות ישראל קיימה מפגש בנושא פינוי נגיש בחירום לאנשים עם מוגבלות

קטגוריה: חדשות העמותה

עמותת נגישות ישראל יזמה וקיימה מפגש בנושא פינוי אנשים עם מוגבלות בזמן חירום, בהשתתפות אנשים עם מוגבלות, נציגי עמותות, נציגי ארגוני חירום, פיקוד העורף והשלטון המקומי

מבצע שומר חומות שנערך בחודש מאי האחרון, הציב תמונת מציאות עגומה בפינוי בעת חירום. שלושה הרוגים ושני פצועים קשה מירי רקטות הם אנשים עם מוגבלות או מטפלים שלהם, שהתקשו להגיע למרחב המוגן, או שלא היה בביתם מרחב מוגן. בעקבות כך ערכנו כנס בנושא פינוי אנשים עם מוגבלות בזמן חירום, בכדי להציף את הנושא, לדבר על הקשיים שקיימים בזמן חירום, והדאגה הכושלת של המדינה לאותם אנשים עם מוגבלות.

 

המשתתפים: כללו את מדריכי העמותה ואנשים עם מוגבלות מעמותות שונות- אנוש, שכולו טוב, מעגלי שמע, המרכז לעיוור ועמותת בקול. בנוסף, הגיעו נציגים מארגוני חירום- פיקוד העורף, משטרת ישראל, השלטון המקומי, משרד התחבורה, הנציבות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. ונציגי חברות של אסותא, אמות השקעות, נציגים מאוניברסיטת תל אביב, גט טקסי.

מטרת הכנס: קידום נושא הנגישות במקרי חירום, שיפור המצב הקיים לאנשים עם מוגבלות ויצירת מסמך תובנות לקידום בכנסת להעלאת הנושא, וטיפול בו באופן מהיר ויעיל למניעת האסון הבא.

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן