Skip to main content

קהילה נגישה בעיר ר"גישה

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

שלשום נערך אירוע הסיום של פרויקט דן נגישות, שנעשה לראשונה בארץ כפיילוט בעיר רמת-גן בשיתוף חברי קהילה נגישה של העירייה.

בערב חולקו תעודות הוקרה לפעילים, המשתתפים והנהגים המצטיינים בגישתם ובעשייתם למען בעלי הצרכים המיוחדים על תרומתם להצלחת הפרויקט.

חשוב לציין שעל אף ציון סיום הפרויקט העשייה בתחום זה לא הושלמה וקשר רציף בין פעילים הקהילה הנגישה לבין חברת "דן" יאפשר שיפור ההנגשה בתחבורה הציבורית, הן הפיזית והן ההתנהגותית.

במסגרת פעילות ועדת הנגישות, של הקהילה הנגישה הוקם לראשונה פרויקט דן- נגישות, ניידות וביקורת נהגי דן". הפרויקט אורגן כדי להעלות את המודעות, הרגישות, והרצון לסייע לאנשים בעלי צרכים מיוחדים המשתמשים בתחבורה הציבורית של "דן". שלושה פרמטרים נמדדו ונלקחו בחשבון: התנהגות, נגישות וניידות.

הפרויקט החל לפני 6 חודשים ממרץ עד אוגוסט 2010, ובמהלכו התבצעו 125 נסיעות, ב- 20 קווים שונים של "דן". המשתתפים בפרויקט היו אנשים בעלי צרכים מיוחדים כגון: עיוורים וכבדי ראיה, נכי גפיים (כיסאות גלגלים, קביים, הליכונים למיניהם, מקל הליכה וכו'). ובשיתוף נציגי הנהלת דן ומחלקת הביקורת, נציגי הפיקוח העירוני ונציגי המשטרה.

בפרויקט הובחן בשינוי משמעותי בהיבט הפיזי של הנגשת התחבורה הציבורית, זאת ניתן לראות מקיומן של רמפות, מערכות כריזה לעיוורים, כיתוב גדול בתחנות האוטובוס וכו', וכן בגישת הנהגים וברצונם לסייע לקהילת הנכים לצרוך את השירות הניתן ע"י התחבורה הציבורית, כמו כולם.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן