Skip to main content

חדשות

קשיים בשיחות האו"ם על זכויות הנכים (the International Herald Tribune)

קטגוריה: חדשות מהעולם

פקידים בממשלת ארה"ב ובאו"ם מסרו שהעבודה על ניסוח האמנה של האו"ם להגנה על זכויות הנכים בעולם התקדמה אך עדיין נתקלת בקשיים ואינה זוכה לתמיכת ארה"ב.

מנהיגות הועדה המנסחת את האמנה היתה "שבעת רצון מההתקדמות במספר נושאי מפתח" אבל 150 הצעות לתיקונים שהתקבלו במהלך סוף השבוע "עלולים לסכן את ההגעה לתוצאה", אמר תומס שנידלמאייר ממזכירות האו"ם המסייע לאמנה לזכויות אנשים עם מוגבלות.
 
דון מק'קיי, שגריר ניו זילנד לאו"ם ויו"ר ועדת הניסוח, הודיע שהוא חושש מהמספר העצום של ההצעות שהגיעו מהמשלחות כאשר המו"ם בנושא נכנס לשבוע האחרון שלו.

הסכם בינלאומי מחייב משפטית מהווה יעד מזה זמן ל-650 מיליון הנכים בעולם. טיוטת האמנה מתייחסת לנושאי נגישות ומחייבת מדינות לוודא שנכים לא יסבלו מניצול ופגיעה.

מק'קיי אמר שהאמנה מנסה להבטיח שאנשים עם מוגבלות יוכלו הינות מזכויותיהם, כגון להבטיח שעיוורים יוכלו להצביע, שאנשים בכסאות גלגלים יוכלו להיכנס לבניינים ציבוריים ושאנשיםעם מוגבלות ייהנו מפרטיות, בכלל זה בתיקיהם הרפואיים והאישיים.

נסיונות קודמים להעביר אמנת או"ם עבור זכויות הנכים בדומה לאלו המגינות על זכויות ילדים, נשים ומהגרים דעכו. אך פקידים מסרו שלאמנה הנוכחית, עליה דנים מ-2002, יש סיכוי.

שנידלמאייר אמר שחלה התקדמות רבה בהרחבת היכולת המשפטית של הנכים להפעיל את זכויותיהם והתנגדות למנגנון בינלאומי לפיקוח על ביצוע האמנה ושהתיקונים המוצעים עסקו בנושאים כגון זכויות להורות ומיניות של הנכים.

ארה"ב עומדת בהתנגדותה בטענה שהאמנה תחליש את עוצמת החקיקה שלה לשמירה על זכויות הנכים.

מקור: Copyright © 2006 the International Herald Tribune

לעיון בכתבה המקורית בשפה האנגלית – הקליקו כאן

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן