Skip to main content

חדשות

רעננה, דימונה ואשדוד מובילות בהכללת אנשם עם מוגבלות

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

 

 

נשיא המדינה שמעון פרס השיק הבוקר (רביעי) לראשונה בישראל עם עמותת אקים את מדד ההכללה הבוחן את יחסה של החברה הישראלית לאנשים עם מוגבלות שכלית.

מהנתונים הקשים עולה כי שליש מהנשאלים אינם מעוניינים לגור לצדו של אדם בעל מוגבלות שכלית, 37% מהנשאלים חושבים כי אין לאפשר זכות להצביע בבחירות, 67% מהמשיבים לא יודעים כיצד לענות לאדם בעל מוגבלות שכלית.

 

באירוע קיבל לידיו הנשיא את המדד מיו"ר אקים עמי איילון, ונשא דברים בהם התייחס לנתונים הקשים, וקרא לשילוב אזרחים בעלי מוגבלות בחברה: "אני קורא לכולם לסייע לאנשים בעלי מוגבלות שכלית, לא מן הנמנע כי בעוד מספר שנים המדע יעניק לנו כלים לסייע להם עוד יותר ולהתגבר על מכאובם. כולי תקווה כי תמשיכו בעשייה וברתימת המתנדבים – אתם עושים את ישראל יפה יותר, אנושית יותר, ואצילה יותר- אתם מפצים את האנשים שהטבע קיפח".

 

הנשיא הודה לראשי עיריות רעננה, דימונה ואשדוד, שנמצאו מובילות בישראל בהכללת אנשים בעלי מוגבלויות ולמתנדבי אקים ואמר: "אני גאה בארגון שלכם ושמח לארח אתכם פה. אקים ארגון חברתי עם תוצאות מאד יפות- דוגמה לכך שמעבר לגיוס אמצעים, מגדילים לעשות ומעניקים סיוע ויחס חם ואוהב לכל אדם ושיניתם את ההשקפה. לתת לאנשים יחס של כבוד, לשלבם בחברה בתחושת שייכות, זוהי העשייה הברוכה ביותר ועל כך הערכתי הרבה".

 

עמי איילון, יו"ר אקים אשר הגיש לנשיא את המדד אמר: "המדד מראה לנו כיוון ברור מאוד להמשך עשיה. בעזרת כולנו, נבנה חברה המכלילה את האנשים בעלי המוגבלויות, ונזכה לחברה טובה יותר, חברה חזקה". מדד הכללה הינו תוצר של מחקר אשר בוצע על ידי אקים בקרב מאות אזרחים בישראל ובקרב רשויות מקומיות יציג מדי שנה את סקר עמדות הציבור כלפי אנשים עם מוגבלות שכלית ומציין לשבח ערים בהן נעשות פעולות אקטיביות להכלת אנשים עם מוגבלות שכלית. סקר הרשויות המקומיות מצא את אשדוד, רעננה ודימונה, כערים המובילות בישראל במידת ההכללה של ילדים ובוגרים עם מוגבלות שכלית בקרבם. בערים אלו נמצאו מסגרות חינוך, דיור, תעסוקה ופנאי מתקדמות ומפותחות ביותר עבור תושבי העיר בעלי מוגבלות השכלית.

 

הכתבה פורסמה באתר local, באר שבע

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן