Skip to main content

שבעה מקומות חניית נכים נוספו בקריון

קטגוריה: חדשות העמותה

מאת: אתי דור mynet

שבעה מקומות חנייה לאנשים בעלי צרכים מיוחדים נפתחו השבוע בחזית הדרומית של הקריון.

כמו כן, בימים אלה יוצא הקניון בסקר נרחב, שמטרתו לבדוק מהם הצרכים של אוכלוסיית בעלי הצרכים המיוחדים.

בקרוב המעליות בביאליק סיטי, המובילות למתחם הקולנוע, יוכשרו לשימוש עצמאי על ידי מבקרים שלהם לקות ראייה. כמו כן, בקרוב תוסדר הנגישות לבניין קופות החולים.

המהלך להנגשת הקריון החל לפני מספר חודשים, אז נפגשו נציגי הנהלת הקניון עם מנהלת נגישות ישראל בצפון וחברת מועצת העיר בקרית ביאליק, רויטל סבירסקי, יחד עם בעלה, שמנהל את מדור התלונות בנגישות ישראל.

"זמן קצר לאחר שמנכ"ל הקריון החדש, דודו שגיא, נכנס לתפקידו יורם ואני נפגשו איתו ועם שלמה עובדיה. במפגש הצגנו בפניהם שפע של תלונות שהצטברו בשנים האחרונות, כתוצאה מבעיות של נגישות לאנשים בעלי מוגבלויות פיזיות וליקויי ראייה, לרבות תלונה של עיוור שלא הורשה להיכנס עם כלבו.

"דודו, בגישתו הישרה, הציע שנקדם יוזמה לסקר נגישות כללי של הקריון ואז ההנהלה בקצב שלה תשלים את הנדרש. אני מברכת מעומק ליבי על כך שזה באמת יוצא לדרך. אני לוחצת בחום את ידיו של דודו וכבר בפגישה חשנו שיש לנו אוזן קשבת. יש לציין שהזמנו אותו לוועדת התחבורה ושם הוא דיווח על תוכניות להנגיש את סביבת הקריון".

מה מצב הנגישות של מוסדות ציבור נוספים בקריות?

"בקרית ביאליק מובילים בנושא הנגישות הפיזית של מקומות, ולא פחות חשוב מכך, בביאליק מקודם מהלך הסברתי חינוכי. בקרית ים המהלך של ההסברה מתחיל להתקדם יפה, אבל מצב הנגישות הפיזית הוא בחיתוליו. בקרית מוצקין התחלנו לפתח קשר עם ראש העיר ומתחיל תהליך הנגשה.

"יש לציין שכל פנייה שלנו נענית, אם זה הנמכת מדרכות והנגשת בניין העירייה. בקרית אתא אנחנו מתחילים עכשיו בתהליך. אחרי שנים של מאמץ, נקבעה לי פגישה עם ראש העירייה ואני מקווה שנפתח דף חדש".

מאחר שבניין העירייה בקרית אתא לא נגיש עדיין ולשכתו של ראש העירייה ממוקמת בקומה שנייה, סבירסקי ויעקב פרץ יפגשו בביתו הנגיש של חבר מועצת העיר, רועי בן שלוש. "אני מקווה שאחרי הפגישה המצב ישתנה עבור כל בעלי הצרכים המיוחדים", ציינה סבירסקי. "גם את ראש עיריית קרית ים לא פגשתי בלשכה, אלא בטיילת".

סבירסקי מנועה מלפגוש גם את ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, בלשכתו, מאחר שהעירייה לא נגישה. "בימים אלה צריך להגיע מעלון", היא אמרה. "אנחנו מחכים להתקנת המעלון בבניין העירייה כדי שיהיה אפשר להגיע ללשכת ראש העיר.

"בינתיים ויתרנו על התקנת מעלית והעדפנו מעלון, שהוא יותר זול, כי בעתיד הנראה לעין, העירייה תעבור מהבניין הישן וכאשר מתקינים מעלית זאת הוצאה של מאות אלפי שקלים, בשעה שמעלון עולה פחות מ־100 אלף שקל. יצוין, כי מי שתומך ומוביל את הנושא הזה בעירייה ומשתף פעולה זהו סגן ראש העיר, יוסי אזריאל".

מהקריון נמסר: "במסגרת שיפור השירות לקהל, ביקשה הנהלת הקניון מעיריית קרית ביאליק וממשטרת ישראל אישור לפתיחת החניות שנסגרו לפני שנתיים בחזית הדרומית של הקריון, לטובת הסבתן לשבע חניות לבעלי צרכים מיוחדים ושלוש חניות למוניות בסמוך לשער 1. בקרוב יחלו העבודות להכשרת שטחי המוניות והסדרת הנגישות לבניין קופות החולים".

עוד נמסר: "הקריון יוצא בימים אלה בסקר נרחב שבודק את הצרכים המיוחדים של קהל בעלי הצרכים המיוחדים, על מנת לשפר את המתקנים והשירות בעבור אוכלוסיה זו. ככלל, הקניון פועל למען נוחותם של בעלי מוגבלויות ולהקלת התנהלותם בקניון לטובת חווית הרכישה שלהם".

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן