Skip to main content

חדשות

שני אירועי הפנינג נגישות לעובדי חברת "רפאל"

קטגוריה: חדשות העמותה

 בתאריך ה-1.12.22 עמותת "נגישות ישראל" והמתנדבים של נ.י.צ (נגישות ישראל צפון), העבירו הפנינג נגישות לעובדי חברת "רפאל", במשגב ובקריות. זאת לרגל יום המודעות הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות. אירועים אלה היו ייחודיים ומרגשים. באמצעותם קידמנו את העלאת המודעות לנגישות ולאנשים עם מוגבלות בכלל.

באירועים לעובדים נינתה ההזדמנות ללמוד ולחוות באופן אקטיבי מגוון מוגבלויות במספר תחנות שונות: טעימה עיוורת עם כיסויי עיניים, מסלול מכשולים בכיסא גלגלים וחשיפה לעולם של שפת הסימנים. בכל תחנה לעובדת הייתה גם הזדמנות למפגש ושיח עם מרצים עם מוגבלות. במפגש הם דנו על מה המשמעות של חיים עם מוגבלות, חשיבות השילוב בחברה ובעבודה והאופן בו כל עובד יכול לקחת חלק בהפיכת רפאל, החברה, הקהילה, המדינה והעולם לנגישים יותר.

בנוסף לכך, במטה החברה, בתל-אביב, התקיימה הרצאה מעוררת השראה של שרון אשתר. שרון איבדה את הראיה בשנות השלושים לחייה, אך לא נתנה לעיוורון לעצור אותה. היא זכתה במדליית זהב באליפות העולם בכדורת דשא לעיוורים, רוכבת קילומטרים על אופני טאנדם בארץ ובחו"ל, מתחרה בספורט ימי, ורוקדת סלסה. אשתר שיתפה את הקהל בתהליך ההתעוורות, האתגרים, הקשיים, ההשלמה עם העיוורון והבחירה – לחיות ללא גבולות.

כאשר חברה ממשלתית, מובילה וגלובלית בוחרת לתת חשיפה ומקום לנושא הנגישות והשילוב אנחנו יודעים שעשינו דרך ארוכה ושמהפכת הנגישות ממשיכה בכל הכוח ומגיעה ללב החברה והתעשייה בישראל.

 

עובדי חברת "רפאל" יושבים עם עינייים מכוסות ובידיהם כוס עם מאכל. תחנה זו מדמה עיוורון וכבדות ראייה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן