Skip to main content

חדשות

שר הרווחה סקר בפני ועדת העבודה את פעולות משרדו

קטגוריה: Access Israel News

שר הרווחה והשירותים החברתיים, חה”כ יצחק הרצוג, סקר היום בפני ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, בראשות היו”ר חה”כ משה שרוני, את פעולות משרדו

התפרסמה בתאריך: 06/06/2007

חה”כ משה שרוני, יו”ר הוועדה בירך את השר הרצוג על כניסתו לתפקיד. ”לקחת על עצמך מחוייבות קשה ואני מקווה שתצליח בעזרת המנכ”ל החדש לעמוד במטלות הקשות שעומדות בפני המשרד, כיוון שהוא משווע למציל. ”הנתונים מעידים על כך שפחות מ-50% מקרב האוכלוסיה הנזקקת של אנשים עם מוגבלות, נכים, ילדים, נוער בסיכון, קשישים, דרי רחוב נפגעי סמים ואלכוהול שאמורים להיות מטופלים על ידי המשרד, לא מקבלים מענה כלל וכולנו תקווה שתצליח במשימה שהוטלה עליך”.

שר הרווחה והשירותים החברתיים חה”כ יצחק הרצוג דיווח לוועדה כי משרדו עושה מאמץ ניכר לתת מענה למצוקות האוכלוסיה בשדרות. ”מספר העובדים הסוציאליים תוגבר, הותקנו שני חדרי בטחון חדשים וניתנה התייחסות מיוחדת ומעמיקה לתשתיות שירותי הרווחה בעיר. ואולם עדיין התסכול והמרירות של בני המקום קיים בשל הנסיבות עצמן”. השר קבל בוועדה על המחסור החמור בכח אדם במחלקות לשירותים חברתיים ”בעצם אנו נמצאים במצב שבו אנו מפרים חוקים קיימים. אין מספיק פקידי סעד לסדרי דין, אין מספיק קציני מבחן להגשת תסקירים, אין מספיק עובדים סוציאליים למתן שירותי רווחה ובעצם אנחנו לא מצליחים לתת מענה לצרכים שהתעצמו עם השנים ומאפיינים את העידן המודרני, כמו: התגברות האלכוהוליזם, הסמים, אלימות במשפחה ועוד”. לטענת השר, עיקר הקושי במתן שירותים חברתיים, מתמצה בעיקר ברשויות קטנות וברשויות המגזר הערבי שם אנו עדים לתופעה חמורה של לשכות רווחה שאינן מתפקדות כלל ונמצאות בפשיטת רגל. השר התייחס לביקורת של חברי הוועדה על חוסר הפיקוח של המשרד, על שירותי רווחה שהופרטו ”80% משירותי הרווחה אכן מופרטים, חלק מהשירות מצויין ועל חלקו האחר יש ביקורת קשה שאנו מודעים לה. כל נושא הפיקוח על השירותים המופרטים מקבל עכשיו בחינה מחודשת ואנו מגבשים את התכנית להצגת הכלים הנדרשים על מנת להכביד את הפיקוח בתחום זה”. השר קרא לוועדה לעמוד לצידו בכל הנוגע לצורך בהגדלת התקציב של המשרד ומצבת כח האדם.

מר נחום איצקוביץ, מנכ”ל משרד הרווחה דיווח לוועדה על סקר שמקיים המשרד על מנת ללמוד על היקף הבעיה ברשויות המקומיות החלשות ובוחן את הדרכים לחפש חלופות יצירתיות להעברת משאבים לרשויות אלה, על מנת שיוכלו לתת שירותים חברתיים למרות החובות הכספיים שלהם. ”אולי באמצעות גורם שלישי”. הוא דיווח לוועדה כי אחוז גבוה מן הנזקקים לשירותים חברתיים לא מקבלים את השירות בשל מחסור בכח אדם ומשאבים.

חברי הכנסת דוד אזולאי, חיים אמסלם, נדיה חילו ומרינה סולודקין דרשו מן השר להציג בפני הוועדה תכנית מפורטת לטיפול באוכלוסייה הנזקקת בשעת חירום, ותכנית שתיתן פתרונות ומענים לרשויות שנמצאות במצוקה ואינן מסוגלות לתת את השירותים החברתיים המינימליים לאוכלוסייה זו. ”ישנן רשויות בהן מחלקות הרווחה נמצאות בקריסה כמעט מוחלטת”, אמר חה”כ אזולאי.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן