Skip to main content

חדשות

זִימְבַּבְּוֶה זקוקה לעֶמְדָּה חיובית כלפי אנשים עם מוגבלויות.

קטגוריה: חדשות מהעולם

נשיאת המוֹעָצָה הלאומית לאנשים עם מוגבלויות במדינת זִימְבַּבְּוֶה, פאראי צ'אררה, הִפְצִירה בקרב הקהילות במדינה לשנות את עמדתם ביחס לאנשים עם מוגבלויות וזאת במטרה לשפר את מצבם.

 

עמדה שלילית כלפי אנשים עם מוגבלויות היא הגורם העיקרי המונע את התפתחות הנכים במדינה, טענה צ'אררה והוסיפה כי עקב העובדה שהחברה רואה באדם הנכה כחֲסַר תּוֹעֶלֶת הרי שהיא נוטה להזניח ולהִתְעַלֵּם ממנו.

 

צ'אררה טוענת כי קיים צורך להכליל את סוּגְיָת האנשים עם מוגבלויות בזרם המרכזי של כל המגזרים בכלכלה היות והנושא חוצה מגוון רחב של מגזרי ממשל ורשויות מקומיות. היות וכך – יש לתקצב, טוענת צ'אררה,  את כל אותם מגזרים ורשויות וזאת במקום להכליל את בעיית הנכים רק תחת האחריות של המשרד הרווחה.

 

בנוסף, טוענת צ'אררה, כי קיים צורך להבטיח שלאנשים עם מוגבלויות תהייה נציגות בכל הרמות הגבוהות של הממשל וזאת ל-מנת שהבעיות שלהם יטופלו.

 

למרות שזִימְבַּבְּוֶה חוקקה את חוק הנכים בשנת 1992 הרי שהוראות החוק לא הוצאו לפועל במלואם. למעט מאוד מבנים ברחבי המדינה ישנם מתקנים בדמות רמפות ובתי שימוש מותאמים לנכים וזאת למרות שהוראות חוק הנכים הם בחזקת חוקים מחייבים.

 

מקור: © 1996-2003 Angop. All rights reserved

 

לעיון בכתבה בשפה האנגלית – הקליקו כאן

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן