Skip to main content

חדשות

תג חניה לנכים סטנדרטי למדינות האיחוד האירופאי

קטגוריה: חדשות מהעולם

האם אתה מודאג שיהיה לך אותם זכויות ומתקני חניה כשאתה חונה את רכבך במדינות שונות באירופה? ישנו מודל סטנדרטי של תג חניה לנכים אשר מוכר ע"י כל מדינות האיחוד האירופאי.

המודל הקהילתי הסטנדרטי של כרטיס החניה לנכים מאפשר לאדם עם מוגבלות שזכאי להשתמש במתקני חניה מסוימים בארץ מגוריו באירופה, לעבור בקלות במדינות אחרות באיחוד האירופאי ולהיעזר בכל מתקני החניה הניתנים לנכים באותן המדינות.

המודל הוצג על ידי מועצה ממליצה בשנת 1998.

המלצה זו תורמת לסטנדרטיזציה של מערך תגי חניה לאנשים עם מוגבלויות שונות והכרה בהם על ידי מדינות האיחוד האירופאי, על מנת לאפשר לאנשים אלו את חופש התנועה ברכב.

הנספח שכותרו "הוראות על המודל הקהילתי של תגי חניה לאנשים עם מוגבלויות" מכיל הוראות ספציפיות מאוד על איך התג האירופאי הסטנדרטי אמור להיראות, מציין גובה, רוחב, צבע, החומר (פלסטיק מצופה), התוכן שלו, איך ואיפה המידע המיועד למדינות האיחוד האירופאי אמור להיות מוצג.

מדינות האיחוד האירופאי יישארו אחראיות להנפקת התג.

מבחינה זו, מדינות האיחוד האירופאי ימשיכו להשתמש בהגדרות לזכאות ובנהלים שלהן למתן התג. ההמלצה לא מיועדת לשנות את האופן שבו תג החניה לנכים מיושם ברמה לאומית. עם זאת, למימד האירופאי יש השפעות משמעותיות על תנועה חופשית וחיים עצמאיים של אזרחים עם מוגבלות באיחוד האירופאי.

לכתבה באנגלית שהתפרסמה באתר European Commission – לחצו כאן

תג חניה לנכים בריטי, סטנדרטי לאיחוד האירופאי

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן