Skip to main content

הטכנולוגיה בשירות הסטודנט (עדכן)

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

האוניברסיטה הפתוחה משלימה בימים אלה את ההקמה של "אתר בית לכל קורס" הנלמד באוניברסיטה. זהו שלב נוסף בתהליך הטמעת טכנולוגיות למידה מתקדמות באוניברסיטה הפתוחה.
 

ללמעלה מ-500 קורסים באוניברסיטה יש אתר בית באינטרנט שבו יכול הסטודנט למצוא מידע אקדמי ואדמיניסטרטיבי, ולקיים דו-שיח עם סטודנטים אחרים ועם סגל ההוראה של הקורס. אתר הקורס כולל חומרי עזר ללמידה כמו מידע משלים, הפניות למאגרי מידע ולאתרי אינטרנט הקשורים בחומר, סיכומי מפגשים, מצגות, תרגילים ומאמרי העשרה. בצורה זו פועל אתר הבית כמרכז הלימוד הווירטואלי של הקורס. 

מאז הקמתה ידועה האוניברסיטה הפתוחה כפורצת דרך בתחום שיטות ההוראה האקדמית, שמאפשרות נגישות ללימודים ללא מגבלות של מקום וזמן ומבלי לוותר על איכות אקדמית גבוהה ביותר. 

ההוראה האקדמית באוניברסיטה הפתוחה מבוססת על שיטות ייחודיות של הוראה מרחוק, שמאפשרות תנאי לימוד אישיים על-פי האילוצים דוגמת עבודה, משפחה, שהייה בחו"ל או שירות צבאי. 

שיטה זו עושה שימוש בכל האמצעים והטכנולוגיות האפשריים והמתאימים כדי לאפשר לסטודנט ללמוד באזור מגוריו ולהמשיך בעיסוקיו היומיומיים תוך כדי לימודיו. 

סטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה יכולים לקיים כיום כמעט את כל הקשר עם האוניברסיטה באמצעות רשת האינטרנט. התקשורת באמצעות האינטרנט מגשרת על פני המרחב והזמן ומגבירה את הנגישות לאמצעי הלמידה. לימוד באמצעות האינטרנט משפיע גם על הדינאמיקה הכיתתית ולעתים נוח יותר לסטודנטים הביישנים להתבטא באינטרנט מאשר בכיתה. 

אתרי הקורסים מאפשרים לסטודנטים ללמוד בכל מתכונת הנוחה להם בין אם באמצעות מפגשים עם סגל ההוראה ובין אם בלימוד באופן עצמאי. הסטודנט יכול לבחור בדרך זו את אופן הלימוד ההולם את סגנון הלמידה ומערך ההתחייבויות שלו. 

כתשתית לאתרי הקורסים משמשת סביבת הלמידה האינטרנטית-אופוס, שפותחה באוניברסיטה הפתוחה (צוות הפיתוח של אופוס זכה השנה בפרס מצטייני מחשוב בתחרות מטעם חברת אנשים ומחשבים). סביבה זו כוללת  שורה של כלים ויישומים המאפשרים הוראה מתוקשבת: כלים לייצוג ידע, כלי ניהול, כלי אינטראקציה, כלי מעקב ובקרה ועוד. 

מערכת המטלות, הקשורה למערכת התקשוב, מאפשרת שינוע מטלות מהסטודנטים למנחי הקורסים, והחזרתם לסטודנטים לאחר בדיקה, תוך בקרה מצד מרכזי ההוראה. המערכת משודרגת מדי סמסטר וחלים בה שיפורים טכנולוגיים ופדגוגיים המסייעים להוראה וללמידה.

מאת: עדנה יפה, עדכן – האוניברסיטה הפתוחה

לעיון כתבה המלאה – הקליקו כאן

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן