Skip to main content

חדשות

שלמה טייטלבאום, מנכ"ל "נאות קדומים", משוחח בנושא נגישות למוגבלים בשמורת נאות קדומים (רשת א')

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

ריקי הראל משוחחת עם שלמה טייטלבאום, מנכ"ל "נאות קדומים", בנושא נגישות למוגבלים בשמורת נאות קדומים ועל ההאירועים המתוכננים לחג הסוכות. השיחה נערכה במסגרת תוכנית הרדיו "הכל-צפוי" המשודרת ברשת א' של "קול-ישראל".

להלן תמליל השיחה:

ריקי הראל: ממשיכים עכשיו, כמעט באותו ענין, עם מנכ"ל "נאות קדומים", שלמה טייטלבאום, שלום לך. ובאמת גם ממך אנחנו רוצים לשמוע על האירועים שאתם מתכננים בסוכות.
שלמה טייטלבאום: נאות-קדומים, אזור יער בן-שמן, יש 2,500 דונם של נופים תנ"כיים ותלמודיים. ובחג אנחנו מרחיבים את הפעילות שלנו גם מעבר לפעילות השוטפת של ימי השנה. יש לנו תערוכת סוכות מהמקורות, למעלה מ-20 סוכות שבנינו באחת לאחת. הנושא של החג הזה, זה אגדות עולות מן השדה. בתכנית יש מדרשים מומחזים מהווי חייהם של אבותינו, בדרך של הצגות, סיפורים, שירים לכל המשפחה. ובנוסף, פעילויות יצירה לילדים יותר קטנים שהם אוהבים הפעלות ופעילויות ולקחת הביתה כל-מיני דברים.
ריקי הראל: ויש לכם גם עוד הצגות ואירועים בזמן הזה של החג. סיורים ואירועים מיוחדים?
שלמה טייטלבאום: יש סיורים. יש לנו רכבת תיורית, שמסיעה קהל שרוצה, ברחבי השמורה. אבל יש מסלול מסומן – שני מסלולים מסומנים לפי בחירה של אנשים, ששם אתה הולך.. יש מדריכים לאורך המסלול, ופעילויות לאורך המסלול, והצגות. הצגות, סיפורים מומחזים מהמקורות.
ריקי הראל: לאורך כל היום זה מתפזר, או שיש שעות קבועות.
שלמה טייטלבאום: זה מתפזר לאורך כל היום, משעה תשע עד שעה חמש, בין התאריכים ה-8 עד ה-12 לאוקטובר. בעצם כל הימים הארוכים של חול המועד. השנה יש לנו חול מועד ארוך, לא קטוע באמצע. כי החג הוא בשבת.
ריקי הראל: כן. נדבר על נגישות באמת במקום. אני יודעת שהמקום מאד משתדל להיות נגיש. דיברנו על זה פעם.
שלמה טייטלבאום: עשינו מאמצים מאד גדולים בשנים האחרונות, בהתחלה, עם הקמת הפארק, לא היתה עוד מודעות לענין. נדרשנו לזה, כשראינו שבעצם מגיעות משפחות, ומי שלא יכול ללכת, יושב בהתחלה ומחכה למשפחה שתחזור. ואז עלה הרעיון של לעשות מסלול מיוחד לכאלה שלא יכולים ללכת או כבדי תנועה. ואחרי הרבה דיונים אצלנו, החלטנו שאנחנו בעצם לא עושים את זה, אנחנו מכשירים את כל השמורה.. להיפך, אנחנו משאירים מסלול אחד לאנשים שרוצים ככה אתגרי יותר.
ריקי הראל: מה זאת-אומרת? אתם משאילים כיסא גלגלים, למשל, למי שמגיע וקשה לו לצעוד שם?
שלמה טייטלבאום: כסאות גלגלים אנחנו משאילים. אבל יותר מזה, אנשים שמגיעים עם כיסא גלגלים, אנחנו עושים לו קלנועית חשמלית. יש לנו קלנועיות זוגיות. יש לנו כרגע שלוש קלנועיות זוגיות, שמי שלא יכול לנהוג בהם, אז נוהג לידו מישהו שמסוגל לנהוג. אבל..
ריקי הראל: ואז הוא עושה לו סיור.
שלמה טייטלבאום: בגלל הכמות, צריך להזמין מראש.
ריקי הראל: או-קיי. זה חשוב.
שלמה טייטלבאום: אבל הרבה מגיעים כבר. אנחנו מוכרים וידועים אצל אנשים ש.. בעצם האזור שלנו הוא גבעות ובקעות ובדרך-כלל, בשמורת טבע מסוג כזה, אנשים עם מוגבלויות לא יכולים.. לא מעיזים להגיע לשם, ואצלנו .. אני חושב שאנחנו חלוצים בשמורות טבע, שבעצם פיתחו את הענין.
ריקי הראל: 3 קלנועיות, זה מספיק, אתה חושב? זה בסדר? מסתדרים?
שלמה טייטלבאום: זה לא מספיק. אבל זה במסגרת האפשרויות שלנו. הרבה מגיעים עם הרכב החשמלי שלהם, אבל זה גם אפשר לדחוף כיסא גלגלים.
ריקי הראל: אפשר, זה מה שאני רוצה לדעת.
שלמה טייטלבאום: זה מעט אתגרי. אבל..
ריקי הראל: מה לגבי שאר המוגבלויות, עיוורים..
שלמה טייטלבאום: עיוורים, ההנחה שלנו כרגע, שעיוור מגיע תמיד עם מלווה, לכן היות והמסלולים שלנו סלולים, אין לו בעיה. אין לו בעיה. תמיד מכוונים אותו, לכן לא השקענו בזה יותר מדי.
ריקי הראל: יפה. בסדר. אז שעות הפתיחה של נאות קדומים, תזכיר?
שלמה טייטלבאום: שעות הפתיחה, מתשע עד חמש, אבל ההגעה האחרונה היא בשעה 15:00, כדי שאפשר יהיה להספיק לסיים את הפעילות לפני חשיכה.
ריקי הראל: בסדר. ומחירי הכניסה?
שלמה טייטלבאום: מחירי הכניסה לילד מגיל 4, 40 שקלים.
ריקי הראל: ואפשר להעביר יום שלם, אם משפחה מגיעה?
שלמה טייטלבאום: בהחלט. אפשר להעביר יום שלם.
ריקי הראל: ואם יש מוגבלויות, הכל נגיש. מי שצריך קלנועית, כדאי שיצלצל ויזמין קודם. שלמה טייטלבאום, מנכ"ל נאות-קדומים, תודה רבה לך.
שלמה טייטלבאום: על לא דבר, חג שמח.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן