Skip to main content

חדשות

רגישות לנגישות – בנק לאומי משיק כספומט המותאם לשימוש של עיוורים ובעלי צרכים מיוחדים (NRG)

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

מפתיע כי במדינת ישראל, בה נכי צה"ל ואנשים עם מוגבלויות זוכים להטבות סוציאליות רבות, דווקא כל הקשור לנגישות למקומות ציבוריים והתאמת השירותים הצרכניים אליהם לוקה בחסר. יותר מ-10% מהאוכלוסיה בישראל סובלת ממוגבלות כלשהי, ונדמה כי לאחרונה התעוררו סוף סוף החברות המסחריות והחליטו להרתם לטובת לקוחות אלו.

בנק לאומי יצא ביוזמה מבורכת והשיק היום כספומט המותאם לעיוורים, לאנשים בכיסאות גלגלים ולנמוכי קומה. הכספומט הראשון הוצב בסניף לאומי במרכז שוסטר ברמת אביב, ובכוונת הבנק להציב במהלך השנה הקרובה כספומטים דומים בשישה מרכזים ברחבי הארץ, ועשרות מכשירים נוספים במהלך השנים הקרובות.

מנכ"ל לאומי גליה מאור, אמרה כי "למרות שאנחנו אוהבים להיות בלעדיים וייחודיים, במקרה הזה אני מקווה שמתחרינו ייענו לאתגר, ילכו בעקבותינו ויציבו כמה שיותר כספומטים מעין זה, כדי להקל על אנשים
עם מוגבלות ברחבי הארץ".

יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל ציין כי  "בכך מסתיים לו עידן חוסר העצמאות בו עד כה נאלצו רוב הלקוחות עם המוגבלות לבקש עזרה בפעולה הפשוטה והשכיחה ביותר כמו משיכת כסף".

מכשיר הכספומט כולל שקע לאוזניות אותן מקבל הלקוח בסניף, ודרכן נשמעות הוראות הפעלה לשירותים השונים. בנוסף, לצג הכספומט יכולת להתאים את עוצמת הכיתוב בהתאם לעוצמת האור בסביבה, כך שהכיתוב יהיה בוהק יותר בצהרים ופחות בוהק בערב.

לוח המקשים מאפשר את זיהוי המקשים על ידי עיוורים, ומסביב לכספומט יש ידיות אחיזה המשמשות כעזר לאוכלוסיה המתקשה בהליכה. השטרות היוצאים מהמכשיר מסודרים בצורה שמקלה על זיהויים, וגובה הכספומט נוח לתפעול גם על ידי נמוכי קומה. בנוסף לעמדות הכספומט מציע לאומי גם תבנית למילוי צ'קים עבור עיוורים, ובה חורים במקומות אותם צריך למלא בכתב.

מאת:  איילה הורביץ, NRG

לעיון בכתבה המלאה – הקליקו כאן

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן