Skip to main content

חדשות

אתרי האינטרנט פותחים דלתות ללמעלה ממיליון אנשים עם מוגבלות (אפוק טיימס)

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

לרגל יום הנכה הבין לאומי שהוכרז ע"י האו"ם, יקיימו איגוד האינטרנט הישראלי, עמותת נגישות ישראל ומיקרוסופט ישראל ב- 21 בדצמבר 2006, אירוע תחת הכותרת: "גדולי אתרי האינטרנט פותחים דלתות לאנשים עם מוגבלות". באירוע, שמיועד למנהלי האתרים המובילים בישראל, יפגשו מנהלי האתרים בגולשים עם מוגבלות, יתנסו בגלישה באינטרנט תחת מוגבלויות שונות, דוגמת בלי היכולת להניע את הידיים, בלי לראות וכו', וילמדו על הנגשת אתרים, מפי מומחי הנגישות של איגוד האינטרנט הישראלי ומנהלי אתרים גדולים שכבר עשו זאת.

אתר אינטרנט נגיש הינו אתר שמספר רב ככל האפשר של אנשים יכול להבינו, להפעילו ולגלוש בו בכוחות עצמו, או באמצעות טכנולוגיה מסייעת. בארץ, אחד מכל ארבעה אנשים סובל ממוגבלות כשלהי, המונעת ממנו, או מקשה עליו לגלוש באינטרנט: עיוורים וכבדי ראיה אינם יכולים לקרוא טקסטים ולראות אלמנטים גרפים, לקויי למידה – לקרוא טקסטים, חרשים וכבדי שמיעה – לשמוע את הקול, עיוורי צבעים מתקשים לראות מידע המועבר באמצעות צבעים שאינם רואים, וכו'.

"מדובר באוכלוסיה המהווה כח קניה עצום ובעל פוטנציאל רב לאתרי אינטרנט", אומרת גילה גרטל, מאיגוד האינטרנט הישראלי. "עד כה הזניחו את בעלי המוגבלות ולעתים גם הפסידו אותם כקוראים, כקונים וכגולשים, משום שאתרים שונים לא התאימו להם".

"המטרה היא שהאתרים הגדולים בארץ, יובילו את 'פתיחת דלתות' האינטרנט לאנשים עם מוגבלות, בכך שינגישו את אתריהם ויציבו סטנדרט לשאר האתרים הישראלים", אומרת גרטל, המרכזת את פרויקט הנגשת אתרים לאנשים עם מוגבלות, באיגוד האינטרנט. "כל שעל מנהלי האתרים לעשות הוא להנגיש את האתרים על פי הסטנדרט הבינלאומי, וכך יוכלו לזכות בעוד אלפי גולשים, שמעולם לא ביקרו באתרים שלהם".

למעלה ממיליון אנשים בישראל מתקשים לגלוש באינטרנט, דבר שגורם לאובדן הכנסות ולבזבוז של פוטנציאל עסקי ורווחי, שלא מנוצל ע"י אתרי האינטרנט. "מדובר פה על דחיקה של קבוצה ענקית של אנשים אל מחוץ לחברה, אנשים עם מוגבלויות, שזקוקים לאינטרנט יותר מכל אדם אחר", אומר יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל, "אנשים עם לקויות ראיה או למידה אינם יכולים לקרוא את האותיות הקטנות בעיתון, בדף החשבון שקיבלו מהבנק או בתוצאות בדיקות מעבדה שקיבלו מקופת החולים. אתר נגיש יאפשר להם לקבל את המידע בצורה ובפורמט שמותאם למוגבלותם.".

איגוד האינטרנט הישראלי הוא עמותה ללא מטרת רווח והוא משמש כגוף התנדבותי שמטרתו קידום האינטרנט בישראל, וככזה פועל לקידום מטרות ציבוריות החשובות לכלל האוכלוסייה. האיגוד מעורב כיום בנושאים רבים הקשורים לאינטרנט בישראל, דוגמת תפעול מחלף האינטרנט הישראלי (IIX), רישום שמות מתחם תחת סיומת .il, עידוד ותמיכה בקבוצות משימה בנושאי נגישות לבעלי מוגבלויות, אינטרנט לגיל השלישי וייצוג ישראל בפעילויות בינלאומיות. החברות באיגוד האינטרנט הישראלי פתוחה לכל אדם וחברים בו מאות חברים הבאים מתחומי עיסוק שונים ומגוונים – אקדמיה, תעשיה, עסקים, רפואה, חינוך וכד'.

עמותת נגישות ישראל הינה עמותה ללא מטרות רווח הפועלת על מנת לאפשר את השתלבותם בחברה, בשוויון, בזכות, בכבוד ובמקסימום עצמאות של אנשים עם מוגבלות החיים בישראל. רב המבנים והאתרים הציבוריים במדינת ישראל, כגון: משרדי הממשלה, רשויות מקומיות, בתי משפט, מרפאות, מוזיאונים ותיאטראות, בתי מלון וצימרים, פארקים ומתקני ספורט, רשתות מסחר וקניונים, אינם נגישים (לא מאפשרים כניסה) לאנשים עם מוגבלות.

מאת: צוות אפוק טיימס

לעיון בכתבה המלאה – הקליקו כאן

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן