Skip to main content

חדשות

סגן רהמ ושר התמת, אלי ישי חתם על תקנות לעניין דרישות ההכשרה של מורשים לנגישות לאנשים עם מוגבלות

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

השר אלי ישי: צעד זה יקדם את אחת החוליות החשובות לקידום הנגישות של אנשים עם מוגבלות למבנים ולשירותים ציבוריים

סגן רה"מ ושר התמ"ת, אלי ישי חתם על תקנות לעניין דרישות ההכשרה של מורשים לנגישות לאנשים עם מוגבלות.

בתיקון מקיף לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות שהתקבל בכנסת בשנת 2005 נקבעו דרישות מגוונות לעניין הנגשת מבנים ושירותים לאנשים עם מוגבלות, וכן נקבע כי בקשות להיתרי בנייה ולרישיון עסק לגבי מבנים ושירותים ציבוריים לא יתקבלו ללא חוות דעת או אישור של מורשה לנגישות מבנים תשתיות וסביבה ומורשים לנגישות השירות, לפי העניין. החוק קבע תנאי סף לגבי מי זכאי להיות מורשה לנגישות לסוגיה, וכן הטיל על שר התמ"ת לקבוע דרישות לעניין ההכשרה והבחינות שלהם.

התקנות שהשר ישי חתם עליהן היום גובשו תוך שיתוף פעולה עם נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ועם ארגוני הנכים ותוך היוועצות עם ארגונים מקצועיים רלבנטיים. על פי התקנות, יפעל הרשם יחד עם מנהל מומחה בתחום ההכשרה המקצועית, וזה האחרון יקבע, בהתייעצות עם ועדה מקצועית, את תוכנית הלימודים ואת המוסדות האקדמיים שיוכרו על ידו, וכן את תכני הבחינות ויתר דרישות לעניין השתלמויות מעת לעת, שיידרשו ממי שמבקש להיות מורשה לנגישות. כיוון שלפי החוק זכאים להגיש מועמדות להירשם כמורשה לנגישות בעלי רקע אקדמי מסוגים שונים, נקבע בתקנות מנגנון לאישור פטורים ממרכיבים של תכנית הלימודים, והפטורים יינתנו בהתאמה לרקע העיוני של המועמד.

אף שמורשה לנגישות השירות ומורשה לנגישות מבנים, תשתיות וסביבה עוסקים בתחומים שונים, נקבע בתקנות כי כל אחד מהם חייב גם להתמחות בתחומו וגם ללמוד את המבוא של התחום השני. כך מתחייב גם לאור הזיקה העניינית בין הנגשת מבנים לבין הנגשת שירותים.

השר ישי מקווה כי צעד זה יקדם את אחת החוליות החשובות לקידום הנגישות של אנשים עם מוגבלות למבנים ולשירותים ציבוריים. כן קורא השר למוסדות האקדמאיים להצטרף ולפתוח הכשרות ברמות איכותיות לשם הכשרת מורשי הנגישות.

התקנות ייכנסו לתוקף בתוך חודשיים.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן