Skip to main content

חדשות

הועדה המחוזית תל אביב: לאמץ את תכנית האב לתחבורה לפארק איילון – כולל תכנון למוגבלי נגישות

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

הועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז תל אביב במשרד הפנים, בישיבתה בתאריך 25.6.07 החליטה לאמץ את תכנית תגפ/606 – תכנית האב לתחבורה לפארק איילון.

תכליתה של תכנית האב לתחבורה היא להנחות ולהתוות את הראיה הכוללת של הגישות לפארק איילון ממערכת הדרכים האזורית והארצית, הגישות להולכי רגל מהמרקם העירוני הגובל, מערך החניה בפארק וסביבתו ומערך התחבורה הציבורית לסוגיה השונים.

התכנית מהווה מסמך משלים לתמ"מ/ 5/ 3 – תכנית המתאר המחוזית חלקית לפארק איילון, אשר אושרה על ידי המועצה הארצית לתכנון ולבניה בנובמבר 2004, והיא נערכה בהתאמה לתכנית האב לניקוז פארק איילון, תכנית לשיקום הר חיריה, תכנית לפארק המחזור חירייה ותכנית האב לפארק בגין ועפ"י עקרונות תכנון ועיצוב הפארק שגובשו בסדנת התכנון הבינ"ל בינואר 2003.

התכנית כוללת הוראות לפיתוח גישות ישירות להולכי רגל ורוכבי אופניים מהמרקם העירוני הסובב אל תוך הפארק לרבות פיתוח נופי, בטיחות וביטחון, עיצוב ונוחות והוראות תכנון למוגבלי נגישות, פיתוח נופי של מערכת הדרכים, הגשרים והמחלפים הסובבים את הפארק, הנחיות לפיתוח מתחמי חניה מגוננת בתחומי הפארק ואיתור מוקדי חניה מחוץ לגבולות הפארק וכן הצגת השתלבות מערך התנועה של הפארק עם רשת התחבורה הציבורית המתוכננת באזור, לרבות קווי רכבת קלה.

התכנית היא מצרפית וגמישה וכוללת בחובה את מכלול החלופות לתנועה למערך חניה נילווה ואין היא קובעת חלופה מועדפת או שלביות ביצוע, אלא רק מתווה פתרונות אפשריים לתכנון המפורט, לכשיוגש. עם התקדמות הליכי התכנון בתחום הפארק ובמרחב הסובב, יעודכנו מסמכי התכנית ושינויים מהותיים בה יובאו לאישור הועדה המחוזית.

התכנית משתלבת בפרויקט שיתוף הציבור המלווה את תכנון פארק איילון. במסגרת זו מתקבלים משובים מקבוצות ונציגי קהילות באזור הפארק בנושאים הקשורים לקשרים בין הפארק לאזורים העירוניים המקיפים אותו.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן