Skip to main content

חדשות

נתיב רובינזון על בנושא אירועים רבים בירושלים שאינם נגישים לאנשים בעלי מוגבלויות (הבוקר הזה – רשת ב')

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

אריה גולן: קשה להחמיץ בימים אלה את המודעות ואת הפרסומים לגבי אירועי התרבות המתקיימים בירושלים, אולם מתברר כי יש מי שאינם מוצאים במודעות הללו את הפרטים שהם מחפשים, ולעיתים גם לא מוצאים את הפרטים הללו באירועים עצמם.
כתבנו לענייני תרבות נתיב רובינזון על החגיגות ועל המוגבלויות.
נתיב רובינזון: הימים הם ימי חגיגות בירושלים- שלל אירועי תרבות ומופעים לציון ארבעים שנות איחוד העיר ובפרסומים הרבים מוזמנים כולם לחגוג. יובל וגנר, יושב ראש עמותת "נגישות ישראל" אומר כי לצערו לא מדובר בדיוק בכולם.
יובל וגנר, יו"ר עמותת "נגישות ישראל": נודע לנו שאירועים רבים אינם נגישים לאנשים עם מוגבלות. זה דבר שצורם מאוד כי אנשים עם מוגבלות מאוד מאוד רוצים להשתתף ולבלות ולהגיע לירושלים לחגוג את ארבעים השנה לירושלים, אבל אם גם לא מפרסמים בכל הפרסומים באתרי האינטרנט, בברושורים איזה אירועים מגישים ואיזה לא, אנשים עם מוגבלות פשוט נשארים בבית מפאת החשש להגיע לשם ולהתאכזב ולחזור הביתה.
נתיב רובינזון: ציון תורג"מן, מנכ"ל חברת "אריאל" המפיקה את החגיגות אומר כי האירועים ברובם דווקא כן נגישים.
ציון תורג"מן, מנכ"ל חברת "אריאל": האירוע של הדובים בכיכר ספרא ישנה נגישות, במתחם הרכבת יש תמיד נגישות המלאה לנכים. אכן בחוצות היוצר לדוגמה שזה דוגמה יוצאת מן הכלל, שם עשינו והשקענו הרבה מאוד כסף בנגישות לנכים למעט קטעים מסוימים שמהסיבות הפיזיות של הגן הארכיאולוגי שלא מאפשרים לנו, לא יכולנו לשנות את זה בצורה רצינית.
נתיב רובינזון: ולגבי הטענה השנייה, בנוגע לפרסומים, הוא מודה כי הוא מגלה עניין.
ציון תורג"מן, מנכ"ל חברת "אריאל": ההצעה היא מאוד מעניינת והרעיון מעניין ויכול להיות באמת שנשקול בעתיד אכן לציין. אני אבדוק את העניין ואנסה להקפיד שבמידה ובאמת בצד החיובי היכן שישנה את הנגישות המוחלטת והקיימת והדרך הטובה, אנחנו נשתדל לעשות את ההצעה הזאת ונפעל בהתאם.
נתיב רובינזון: החגיגות נמשכות וייתכן כי בעתיד הקרוב נראה כבר את השינוי בפרסומים ובמודעות.

מקור: "הבוקר הזה", רשת ב'

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן