Skip to main content

חדשות

טבריה עולה על מפת הנגישות / דר' רויטל שורץ-סבירסקי

קטגוריה: חדשות העמותה

מאז שנת 2000, מועד פרסום תוכנית האב של עמותת "נגישות ישראל" להנגשת טבריה – הקשר עם עיר זו דעך, וחלק גדול מסעיפי התוכנית לא יצא אל הפועל. ברור מאליו כי שמחנו כאשר הגב' אילנה מזרחי מעיריית טבריה הזמינה נציג מהעמותה ליטול חלק במפגש רב זרועי בנושא, כחלק מההתארגנות של אשכול להעצמת אוכלוסיית הנכים הוא פרי תוכנית מתו"ב שמוביל הג'וינט בעיר.

המפגש התקיים בבניין קרן – מרכז האבחון והשיקום, אשר שני סניפיו, בטבריה ובמגדל העמק, מנוהלים על ידי מר אלי גנוט, תחת בקרת מכון התקנים. קדם למפגש סיור במרכז – אשר הותיר בי רושם עז. המרכז עוסק בהכשרת בעלי צרכים מיוחדים מאזורי הגליל והגולן, בחסות משרדי התמ"ת והרווחה. לאחר שלב אבחון דידקטי מורכב, המקצועות אשר נרכשים במרכז הינם שיווק, ניהול משרדי, גינון, בישול, אומנות ועוד. הליווי של נציגי המרכז נמשך גם לאחר השילוב במקומות העבודה. מרגש במיוחד היה לפגוש את קבוצת הבנות החירשות המדהימות מהכפר מרר, אשר עוברות הכשרה מקצועית במקום. אחד ממפעלי המרכז המוכרים ברחבי הגליל הינו נגיש קפה – בית קפה ברמת ישי המופעל על ידי בעלי צרכים מיוחדים.

לאחר הסיור המרשים, החלה הישיבה; אלי גנוט הציג בפני הנאספים את מרכז "קרן". לאחר מכן הצגתי את עמותת "נגישות ישראל", ואת המפגש חתם נציג העירייה אשר פירט את החלטות הישיבה האחרונה של תת-הוועדה בנושא הנגשה. ניכר כי נעשה מאמץ לגבש קבוצת פעילים, במיוחד מקרב בעלי הצרכים המיוחדים, על מנת לקדם את הנגישות בעיר. בין ההחלטות שהוצגו – התקנת רמזורים מזמזמים והנמכת מדרכות בצמתים, הנגשת מידע ללקויי שמיעה, בחירת בית-ספר יסודי המועמד להנגשה – תוך שיתוף פעולה עם מנהל מחלקת החינוך. התברר שוב כי התנאי למנף את תוכנית האב ולהוציא אותה מהכוח אל הפועל יהיה על ידי שילוב בין מועצת עיר פעילה ואוהדת (במיוחד נחוצה תמיכת ראש העיר ומהנדס העיר) לבין קבוצת פעילים הדבקה במטרתה ומגייסת לצורך כך את התקשורת המקומית.

הבוקר המרתק הסתיים בארוחה נפלאה במרכז, פרי יצירתם של החניכים במקום, ובהבטחה לשמר את הקשר בביקורים חוזרים.

 

לטורים נוספים של רויטל

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן