Skip to main content

חדשות

ארוחת טעימות חושיות לצוות רביבה וסיליה

קטגוריה: חדשות העמותה

בית הקפה סיליה ורביבה ברמת השרון, הוא בין הראשונים שפעלו בתחום ההנגשה הפיזית. כעת הגיע התור של נגישות השירות, וגם כאן הרימו מנהלי בית הקפה את הכפפה. עמותת נגישות ישראל, העבירה את צוות מנהלי המסעדה ארוחת טעימות חושיות.

כבר בהגיעם למקום, קובעו רגלי המוזמנים במקל, והם נעזרו בקביים בלכתם לקראת שולחן, עיניהם כוסו וצוות העמותה הנחה אותם בלכתם, עד שהתיישבו מסביב לשולחן.

את המנה הראשונה אכלו הסועדים כשעיניהם מכוסות, תוך כדי טעימת יינות שניתנו באדיבות יקבי רמת הגולן. צוות הייקב, העביר הרצאה קצרה על סוג היינות וההבדלים ביניהם. לאחר ההרצאה, איציק בן דוד, מהמרכז לכלבי הנחיה, סיפר לסובבים על הקשיים שעוברים אנשים עם מוגבלות בראיה בחיי היום יום ובבואם למסעדה. הוא הסביר לצוות רביבה וסיליה, כיצד להתייחס ללקוחות עם מוגבלות בראיה, כיצד לגשת אליהם והחשוב מכל איזה שירות לתת.

שותים ואוכלים בידים מקובעותאת המנה השניה, שניצל ואפונה אכל הצוות כשידיו מקובעות בתוך כפפת בישול, גלי חום שטפו את האוכלים בעקבות העבודה הקשה. והמזגן עבד בעוצמה חזקה. בסוף המנה, נראה כאילו סופת הוריקן עברה בחדר, המפה הייתה רטובה ממים או יין, אפונה התגלגלה בגל מקום, והשניצל לא נאכל כולו. "אני אוהב את האוכל של רביבה וסיליה" אמר אחד המשתתפים "אך הפעם לא יכולתי ליהנות ממנו. הייתי עסוק במאבק ופחות באכילה". יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל, סיפר על נגישות פיזית, מהי וכיצד ניתן לפתור את הבעיה במסעדות.

בהפסקה בין המנות, תיאר סמי סירואה, מתורגמן לשפת סימנים, את חיי והווי האנשים עם החירשות בארץ. ואף לימד מספר מילים בשפת סימנים.

את בחירת המנות, למנה אחרונה הציעו המלצריות, כאשר ברקע הושמע רעש של בית קפה חזק, ועל אוזניהם אוזניות מטווח. המנה האחרונה לוותה בהרצאתו של שלומי מארגון בקול , אשר הציג את קשיי האנשים עם לקות השמיעה בבואם למסעדות, תוך כדי נתינת טיפים לשירות של לקוחות כבדי שמיעה.

את הארוחה ליווה צוות ערוץ 2, אשר תיעד את מהלכה. לכתבה המלאה.

לסיכום ניתן לומר כי הארוחה עברה בהצלחה, והוכחה לכך היא, כי בסיום הארוחה ניגש אחד המשתתפים לאיציק והציע לו את עזרתו בליווי למונית, בעודו מקפיד על הכללים ששמע.

מנסים לחתוך בשר בידים מקובעות

דיאלוג בשקט

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן