Skip to main content

חדשות

תלונת סטודנטית עיוורת על אגד חיפה / רויטל שורץ-סבירסקי

קטגוריה: חדשות העמותה

מירי פרטוש, סטודנטית עיוורת מאזור הצפון, פנתה לעמותת נגישות ישראל בעקבות תקרית שעברה בנסיעתה באוטובוס אגד. פנינו בשמה לאגד שלקחו את תלונתה במלוא הרצינות. להלן העתק מכתבה ותגובות בכירי אגד צפון, שהבטיחו טיפול שורש, החל מדין משמעתי לנהג, המשך ברענון הנהלים ופיקוח על יישומם בשטח, וכלה בקיום סדנאות נגישות בקרב כל חברי ועובדי "אגד".


פנייתה של מירי פרטוש

27/12/08

 "אגד מסכן את חייהם של הסטודנטים"

שמי מירי פרטוש סטודנטית בעלת תעודת עיוור הלומדת באוניברסיטת חיפה, ברצוני להביא מקרה מצער שיכול היה להסתיים באסון בשל רשלנות וחוסר אחריות של אחד מנהגי חברת התחבורה אגד חיפה.

בתאריך 18/12/08 עליתי בתחנת מרכז חורב על קו 37 א שמסלולו הינו מתחנת מרכזית בת גלים, דרך האוניברסיטה וסיומו בעוספיה דליה. עליתי בערך בשעה אחת על האוטובוס וכהרגלי שאלתי את מספרו כיון שאיני רואה אותו. אחרי שקיבלתי את תשובתו של הנהג, חיפשתי לעצמי מקום ישיבה ולצערי נאלצתי לעומד כל הדרך משום שהמקום המיועד לנכים היה תפוס על ידי ילדי בתי ספר שעלו באזור, לכן ביליתי את כל הדרך בעמידה.

בהגיעו לאוניברסיטה יש לנהג שלוש תחנות, ביקשתי מנהג האוטובוס שיאמר לי היכן לרדת והוא הסכים, משום שמלבד קו זה שאר הקווים מסיימים את מסלולם בתחנת המעונות. ירדתי מהאוטובוס וגיליתי לצערי שהנהג לא עצר לי בתחנת המעונות כפי שביקשתי אלא על הכביש המוביל לעוספיה דליה, בהתחלה לא הצלחתי להבין היכן אני נמצאת ולפתע בעודי מחפשת כל גורם שיוכל לסייע לי לחצות את הכביש כיון שכאמור נהג האוטובוס עצר לי באמצע הכביש, רכב פרטי חלף בכביש מהיר זה וכמעט שדרס אותי.

מבוהלת ומפוחדת הגעתי לדירתי במעונות וצלצלתי לחברת אגד כדי לברר מה ניתן לעשות. אחרי שהסברתי להם מה קרה וביקשתי לדבר עם אדם בכיר בנושא כיוון שזו לא הפעם הראשונה שיש בעיות עם קו זה, נאמר לי שעלי לפנות בכתב וכך עשיתי. עד היום לא קיבלתי תשובה מחברת אגד וכנראה שהם מחכים ש"יקרה כאן אסון".

אני מאוד אשמח אם תוכלי להפיץ הלאה מכתב זה.


תגובת מוטי פריאל, מנהל מח' פניות ציבור אגד צפון:

30/12/2008

פנייה מס': 00121239

לכבוד

דר' רויטל שורץ-סבירסקי
מנהלת פרוייקטים "נגישות ישראל"-צפון
חברת מועצת העיר קריית ביאליק
וחברת מועצת המנהלים בעמותת "אתגרים"

שלום רב,

הנדון: פניית הגב' מירי פרטוש אלינו דרך "נגישות ישראל"

פנייתך מיום: 27/12/2008

הננו מודים לך על העברת פנייתה של הגב' מירי פרטוש אלינו ומצרים על המתואר בה.

ראשית, ברצוני להדגיש כי "אגד" שמה דגש על מתן שירות איכותי ללקוחותיה ונהגינו מונחים להתייחס בכבוד והגינות כלפי כל לקוח/ה המבקשים לנסוע בשירותי "אגד" בכלל ובמיוחד ללקוחותינו לקויי הראיה ולקויי התנועה.

לאחר שיחתי הטלפונית עם הגב' פרטוש לצורך בירור פרטי האירוע ולצורך הבהרת עמדתנו החד משמעית והבלתי מתפשרת בטיפול בפנייתה, אבקש להביא לידיעתך את עיקרי תשובתי לגב, פרטוש:

"נוכח פנייתך ולאור רגישותנו הרבה לציבור נוסעינו לקויי הראיה ובעלי ליקויים אחרים, נהג האוטובוס יוזמן לבירור בפני הממונה על המשמעת ב"אגד". במסגרת בירור זה תיבדקנה נסיבות האירוע והנושא יטופל בהתאם לתקנון המשמעת הנהוג ב"אגד", וכל זאת במטרה למנוע הישנות המקרה.

בנוסף, בהמשך לשיחתנו הטלפונית ולאחר שהתברר כי זהו אינו מקרה חד פעמי העברתי את הטיפול בנדון לכל הגורמים הקשורים לביצוע קו 37א, קרי: מנהל התנועה שלנו, מנהל הסניף האחראי ומח' הבטיחות.

יחד עם זאת, אבקשך בכל בעיה ובכל עניין לפנות אלי ישירות בפקס שמספרו 048549213  ואם תואילי לצרף כמה שיותר פרטים ע"מ שנוכל לטפל ביעילות בפנייתך."

עד כאן בנושא הנדון.

בהמשך לשיחתנו,מעבר להבהרת עמדתנו כארגון בכל האמור לעיל, אנו רואים בשיתוף פעולה לקידום מטרותיה של "נגישות ישראל"  חובה וזכות מוסרית.

אשר על כן, העברתי את בקשתך ונכונותך להשתתף באופן פעיל בקיום סדנאות נגישות בקרב כל חברי ועובדי "אגד" למנהל אגף השיווק הארצי שלנו מר אייל יחיאל (ערן אלדן הוא מנהל משרדו ) אשר שמח להצעתך והבטיח לפעול ולהוציא הנחיות לביצוע כבר בשנת העבודה של 2009.

מח' פניות הציבור של "אגד" באזור הצפון עומדת לרשותך  בכל עת.

אודה לשיתוף פעולה עמך.

בברכה,

מוטי פריאל
מנהל מח' פניות ציבור אגד צפון


לאחר התגובה המצ"ב ממר מרדכי פריאל, הגיעו התגובות הבאות:

  • מר שמעון גולדברג, מנכ"ל "אגד" צפון – גינוי חריף של האירוע, של התנהגות הנהג (יינקטו כלפיו צעדים משמעתיים) והבטחה להמשך מעקב וטיפול בהתנהגות נהגי "אגד" כלפי בעלי צרכים מיוחדים.
  • מר אמיר חלבי, מנהל תחנת "אגד – חוף הכרמל" – שוחח איתי. מירי פרטוש הוזמנה לבוא ולהרצות לנהגי התחנה (הגדולה באזור), וגם אני הוזמנתי להגיע לימי הבטיחות הקרובים במקום; אבקש ממר שמעון גולדברג לוודא שכך יהיה. בנוסף, מר חלבי יוזם רענון תקנות במיוחד בקווים שנוסעים באזור המדובר (כביש חיפה-עוספיה, ליד אוניב' חיפה). פקח מיוחד שיוקצה למטרה זו יבדוק את התנהלות הנהגים בקווים הללו, גם מההיבט המשפטי – וידגום אותם באופן אקראי בתכיפות. גם הוא הבטיח נקיטת צעדים משמעתיים כלפי הנהג.

 

למדור תלונות נגישות – תחבורה

לטורים נוספים של רויטל

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן