Skip to main content

סיכום פעילות פורום בתים נגישים

קטגוריה: חדשות העמותה

לאחר שבוע של לחימה באזור הדרום אשר שיבשה את שיגרת יומם של תושבי הדרום, פתחה עמותת נגישות ישראל באתר הבית את פורום בתים נגישים מארחים.

בפורום זה כתבו משפחות אשר התנדבו לפתוח את ביתם הנגיש ולארח תושבים עם מוגבלות מהדרום. כמו כן פנו לפורום תושבי הדרום שהם או במשפחתם אדם עם מוגבלות, אשר רצו להתרענן מעט ולהתארח באזור שקט יותר. הפורום העניק מידע להתנהגות על פי הוראות פיקוד העורף.

הפורום פורסם באמצעי התקשורת השונים בטלוויזיה ערוץ 2, באתרי אינטרנט (קישור לכתבה ב-Ynet), בעיתונות הכתובה (עיתון העיר) וכן גם ברשתות רדיו שונות (רשת ב' וגלי צה"ל).

בעקבות הפרסום הרחב התקבלו בעמותה כ- 50 פניות של אנשים וגופים שמעוניינים לארח ולהתארח, רובן טלפוניות. מעניין לגלות, כי רוב הפניות (כ- 70%) היו פניות של מארחים ולעומתם רק כ- 30% בלבד מעוניינים להתארח. הפורום באינטרנט כמעט ולא שימש את הפונים ורבים בחרו לפנות דרך הטלפון.
בשבוע פעילות של הפורום, מעל עשרה אנשים עם מוגבלות מצאו בעזרת הפורום בית מארח מחוץ לטווח הטילים.

כולנו מלאי תקווה כי לא נזדקק לפתוח פורום במתכונות דומה לפורום זה, אולם אם נזדקק נשקול אפשרות של מוקד טלפוני הנגיש יותר לאזרחים בשעת מצוקה מאשר פורום אינטרנטי.

מנהל הפורום, יוגב אלקסלסי, שפעל לאורך כל הדרך בצורה מקצועית ואדיבה, ענה לפניות רבות בטלפון ולא דרך האינטרנט. יוגב הפנה רבים, מתוך יוזמה אישית, לגופים שונים שפעלו לטובת תושבי הדרום ויצר קשר עם גופים אלו.

תודה מקרב לב ליוגב על התגייסותו למשימה בהתנדבות מלאה, ולאשת הקשר אתי ואזנה, חברה במועצת העיר קריית גת.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן