Skip to main content

חדשות

סיפורו של אברהם רואש , שאינו יכול להתפלל בבית הכנסת משום שלא מיישמים את חוק הנגישות (ערוץ 1)

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

יגאל רביד: סיפור אישי פחות שמח החג הזה הוא סיפורו של אברהם רואש, הוא לא יכול להיכנס הלילה להתפלל בבית הכנסת, משום שלא מיישמים שם את חוק הנגישות לאנשים עם מוגבלויות, אבל לביהמ"ש הוא וגם נציגי בית הכנסת יגיעו גם יגיעו. כתבתנו לענייני משפט בת"א פנינה תמנו שאטה עם הדיווח.

פנינה תמנו שאטה: כמו רבינו גם אברהם חיכה לחגים הוא קיווה שוב שיוכל לבקר בערב החג בבית הכנסת ולא להתפלל לבדו בפינה מאולתרת בתוך ביתו אך בבית הכנסת השכונתי היכל רפאל שבנתניה הקצו לו רק את המשטח הזה.

אברהם רואש: אם אני עולה על דבר כזה ברור שאני אפול , מאה אחוז שאני אפול. אני ארד שהעגלה עלי אבל לא שאני בתוכה. בושה בושה שברמפה כזו אפשר … שברגע שנכנס לבית הכנסת נראה איזה פאר.

פנינה תמנו שאטה: פעמים רבות ביקש אברהם מהנהלות בתי הכנסת השכונתיים לשפר את דרכי הגישה לנכים.

אברהם רואש: כל אדם אחר שהוא בא להתפלל כאן הוא עולה מהכניסה הראשית בצורה שמכבדת אותו ואני מעדיף לא לבוא להתפלל מאשר לבוא ולקבל ביזיון כזה.

פנינה תמנו שאטה: היום הגיש אברהם תביעה לביהמ"ש בדרישה לחייב את שני בתי הכנסת אם הבנים והיכל רפאל להיענות לבקשותיו ולהעניק לו פיצויים על סך 100,000 ש"ח.

אברהם רואש: אז למה אני צריך לוותר על מורשת אב. אני בסך הכל מבקש להתפלל.

עו"ד גיא אופיר: כל פעם שפניתי הדרישה שלי נדחתה בכל מיני טענות. אנחנו עובדים על זה, אנחנו חושבים על זה.

יובל וגנר: אנחנו מקבלים עשרות פניות מאנשים עם מוגבלות על סוגיהם השונים, שכל שנה שואלים איך זה ייתכן שעדיין הרשויות לא התקדמו בתחום הזה שהוא כל כך חשוב.

פנינה תמנו שאטה: בית הכנסת אם הבנים הגיב כך. תביעה נגד בית הכנסת תגרור הוצאות כבדות, עדיף להגיע לשיתוף פעולה אבל ככל הנראה זה לא יקרה בחג הזה.

יגאל רביד: מבית הכנסת היכל רפאל נמסר, שמתוך הכרה בחשיבות העניין אושר תקציב מיוחד לשדרוג הרמפה , חבל רק אחרי החג ורק אחרי ששידרנו את הכתבה הזאת.

מקור: ערוץ 1

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן