Skip to main content

חדשות

ורד ינון – משרד התיירות מנגיש פארקים במטולה ומעלה אדומים (רשת ב')

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

מקור: הבוקר הזה, רשת ב', קול-ישראל

יעקב אחימאיר : משרד התיירות סיים לאחרונה להנגיש לנכים פינות ישיבה בשלושה פארקים: מטולה, פתח תקוה, מעלה אדומים. עשרות תיירים הונגשו לנכים במסגרת תקציב של 15 מיליון שקלים לשנים 2007 עד 2009, ביניהם אולמות האבירים בעכו והפארק הלאומי באשקלון. מדווחת כתבתנו לענייני תיירות ורד ינון.

ורד ינון : משרד התיירות השקיע כ- 15 מיליון שקלים לשלוש השנים 2007, 2008 ו- 2009 כדי להנגיש אתרי תיירות ופארקים גם לאנשים עם מוגבלויות. הפעילות כוללת הכשרת חניה לנכים, סלילת כביש גישה מהחניה לאתר וכן הכשרת שבילי גישה לפינות ישיבה. שי וינר, סמנכ"ל תשתיות וכלכלה במשרד מציין שני אתרים שכבר עברו הנגשה גם לנכים על כיסאות גלגלים.

שי וינר : מנהרת הטמפלרים בעכו העתיקה שנמצאת במרכז העתיקה לים הונגשה לנכים, כאשר גם בתוך כל המסלול בתוך המנהרה שזורמים מים יש בעצם… שנוחה מאוד להליכה וגם לכיסא גלגלים, כולל גם העליות וגם הירידות שהיו בעבר מעין בורות הונגשו ע"י מעליות ומשוא והאתר מומלץ גם לאנשים עם מוגבלויות וגם לכל האחרים. אפשר לדבר על פארק לאומי באשקלון, מספר פרויקטים שעשינו שם על מנת להקל על אנשים עם מוגבלויות, מסילוק מכשולים, תוספת עזרים, התאמות טופוגרפיות, מסלולים, הכוונה, התמצאות.

ורד ינון : את פרויקט הנגשת אתרי התיירות לנכים מבצעים במשותף משרד התיירות והמוסד לביטוח לאומי, בנוסף לשני האתרים שהזכרנו כבר הונגשו לנכים עד היום עשרות אתרים ביניהם גם שבילי התנ"ך, שמורת גמלא, פארק שניר ושמורת החולה.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן