Skip to main content

עמותת נגישות ישראל עם הפנים לסיעוד

קטגוריה: חדשות העמותה

סטודנטית לסיעוד (אירנה בלמן) מתנסה בהליכה עם כלב נחייה מבלי לראות.
צילם: מיכאל סלוצקי.   

במסגרת הקורס לקידום בריאות המטופלים, נערך לראשונה בביה"ס האקדמי לסיעוד ע"ש א. וולפסון, יום עיון בנושא "עמותת נגישות ישראל עם הפנים לסיעוד", במטרה לחשוף את הסטודנטים לסיעוד לנושא הנגישות של אנשים עם מוגבלויות.

היום נפתח במפגש מרתק עם יו"ר העמותה – סא"ל יובל וגנר וסיפורו האישי. הוא היה טייס שהתרסק עם מסוקו, מה שהותיר אותו משותק בפלג גופו התחתון, ועם זאת הוא ממשיך בשירות פעיל בצה"ל והקים את עמותת "נגישות ישראל" ומשמש כיו"ר שלה. הסטודנטים למדו על החוקים והתקנות בנושא נגישות לאנשים עם מוגבלויות, ויום העיון הסתיים במפגשים חווייתיים, בהם התנסו הסטודנטים בשימוש בכיסאות גלגלים על רמפה ובדרך משובשת, תירגלו הליכה בעיניים עצומות בליווי כלב נחייה, ולמדו שיעור קצר בשפת הסימנים.

"עכשיו הרבה יותר מוחשי לי כיצד מרגיש אדם עיוור שמובל ע"י כלב ונתקל במכשולים בדרך" אמרה סטודנטית שהתנסתה בכך. הסטודנטים הנלהבים אמרו שיום העיון תרם רבות להגברת המודעות שלהם לבעיות הנגישות של אנשים עם מוגבלויות, וכי מובן להם יותר כיצד יוכלו לעזור בצורה מעשית לאנשים עם מוגבלויות, כמו ע"י לימוד בסיסי של שפת הסימנים, הפיכת המוסד המטפל לנגיש יותר, ועוד.

סימה אזולאי – מנהלת ביה"ס האקדמי לסיעוד "וולפסון", אמרה שבגלל חשיבות הנושא ומכיוון שאיננו חלק מתוכנית הלימודים השגורה, הוחלט בביה"ס לקיים יום עיון זה, כדי שהסטודנטים לסיעוד יחושו מקרוב ויבינו טוב יותר את האנשים עם מוגבלויות שבהם יטפלו בעתיד וכיצד ניתן להקל עליהם.

דר' יצחק ברלוביץ – מנהל המרכז הרפואי "וולפסון", שבתפקידו הקודם במשרד הבריאות כמשנה למנכ"ל וראש מינהל הרפואה, היה שותף לקידום הנגישות של מוסדות ציבוריים לאנשים עם מוגבלויות, הביע את שמחתו על יוזמת ביה"ס האקדמי לסיעוד, בגלל החשיבות שהוא מייחס לנושא.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן